behöver en smart plug till krypgrunden en med wifi , och en app på mobilen..så man kan schema lägga..
gärna en med elmätning också..
har ni nåt bra tips?

I krypgrunden borde det varken bli regn eller minusgrader, så i princip vilken plugg som helst som uppfyller dina övriga krav funkar.

• Gilla
Matte60
  • Laddar…
useless useless skrev:
I krypgrunden borde det varken bli regn eller minusgrader, så i princip vilken plugg som helst som uppfyller dina övriga krav funkar.
Om det blir minusgrader eller inte beror ju helt på var i Sverige man bor?

• Gilla
Matte60
  • Laddar…
E Einh skrev:
Om det blir minusgrader eller inte beror ju helt på var i Sverige man bor?
Även om det mot förmodan blir några enstaka minusgrader några dagar mitt i vintern så kommer det att funka med i princip, vilken smartplugg som helst.

M Matte60 skrev:
behöver en smart plug till krypgrunden en med wifi , och en app på mobilen..så man kan schema lägga..
gärna en med elmätning också..
har ni nåt bra tips?
Jag kör en "vanlig shelly" i krypgrunden för att hålla koll på förbrukningen för avfuktaren. Ganska säker på att man kan göra ett lokalt schema som inte kräver att nätverket fungerar men jag kör alllt via Home Assistant och likaklt API.

Någon elexpert får väl säga enot mig vid behov men om det inte regnar in i din krypgrund så räknas den väl inte som utomhus?

• Gilla
Matte60
  • Laddar…
I ivp skrev:
Jag kör en "vanlig shelly" i krypgrunden för att hålla koll på förbrukningen för avfuktaren. Ganska säker på att man kan göra ett lokalt schema som inte kräver att nätverket fungerar men jag kör alllt via Home Assistant och likaklt API.

Någon elexpert får väl säga enot mig vid behov men om det inte regnar in i din krypgrund så räknas den väl inte som utomhus?
Nej regnar gör det i krypgrunden. Tänkte mer att det lite kallare där. kan ju går ner till +7
då borde räcka med en vanlig Shelly

A
Ni är inne på rätt spår. Val av elmaterial ska göras efter förutsättningarna som råder på platsen.

Här är det minst kyla och fukt som kan vara aktuella. Så det betyder minst ip x1 och att materialet är specat att kunna användas i den temperaturen som är förväntad.

K Kane skrev:
Sån här har jag i krypgrunden till avfuktaren, [länk]
Köpte en sån DELTACO. Funkar att stänga av och på. Men får inte timer eller schema att funka

M Matte60 skrev:
Köpte en sån DELTACO. Funkar att stänga av och på. Men får inte timer eller schema att funka
Aah, det har jag aldrig testat att använda. Skall prova.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.