Hej!
Jag har en tomt och klippbehov enligt bilden. Storleken på zonerna får vi ta med en nypa salt då jag höftade. Så vi kan med säkerhet lägga till behov av ca 100m2 till.
I vilket fall som helst har tomten 3 huvudzoner som ska klippas. Tänkt
placering av robot är vid den blå punkten och därifrån behöver den gå två olika riktningar för att nå zonerna. Riktningarna är markerade med gult respektive rött.
Det blir min första robotklippare och jag undrar om mina önskemål är besvärliga? Kan man programmera in färdriktning för samtliga robotar på marknaden? Så att de tar sig till de olika zonerna på bästa sätt.
Vill köpa en klippare utan slinga. Tack!
Edit: Lägger till att placering av roboten inte spelar någon roll men den måste gå runt huset för att nå den lilla zonen. Ingen större lutning heller på zonerna ska tilläggas.
Jag har en tomt och klippbehov enligt bilden. Storleken på zonerna får vi ta med en nypa salt då jag höftade. Så vi kan med säkerhet lägga till behov av ca 100m2 till.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I vilket fall som helst har tomten 3 huvudzoner som ska klippas. Tänkt
placering av robot är vid den blå punkten och därifrån behöver den gå två olika riktningar för att nå zonerna. Riktningarna är markerade med gult respektive rött.
Det blir min första robotklippare och jag undrar om mina önskemål är besvärliga? Kan man programmera in färdriktning för samtliga robotar på marknaden? Så att de tar sig till de olika zonerna på bästa sätt.
Vill köpa en klippare utan slinga. Tack!
Edit: Lägger till att placering av roboten inte spelar någon roll men den måste gå runt huset för att nå den lilla zonen. Ingen större lutning heller på zonerna ska tilläggas.
Det finns en del klippare som klarar din tomt. T.ex. KRESS , Lymow, dyrare typer av HQ osv.
Tack! Är det kravet på att roboten ska gå en särskild väg för att nå zonerna som gör att inte vilken robot som helst lämpar sig?L Leif i Skåne skrev:
Är det så kanske det är förnuftigt att klippa den zonen själv och låta roboten arbeta på de två större.
Mammotion t.ex.
Lätt att installera på egen hand om man är lite händig med teknik i allmänhet.
Man kör klipparen som en R/C-bil via appen mha blåtand för de olika områdena (klippzoner, förbjudna zoner, transportsträckor).
Appen är inte perfekt och funkar bäst på engelska (men man vänjer sig som med alla appar), men klipparen gör jobbet utan problem även i mycket svår terräng (AWD-modellerna).
Otroligt skönt att slippa tråden
Lätt att installera på egen hand om man är lite händig med teknik i allmänhet.
Man kör klipparen som en R/C-bil via appen mha blåtand för de olika områdena (klippzoner, förbjudna zoner, transportsträckor).
Appen är inte perfekt och funkar bäst på engelska (men man vänjer sig som med alla appar), men klipparen gör jobbet utan problem även i mycket svår terräng (AWD-modellerna).
Otroligt skönt att slippa tråden
Husqvarna återförsäljare brukar ha kostnadsfri konsultation på plats innan köp. Jag utnyttjade den funktionen innan köp för jag var osäker, jag var ganska säker på att det var en HQ jag skulle ha men inte vilken modell. I mitt fall handlade det mycket om vilken klippare som skulle klara min kuperade tomt men även slingdragningen
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dreamy slinglösa Robotgräsklippare
Robotgräsklippare -
Vilken slingfri robotklippare klipper närmast kanten?
Robotgräsklippare -
Vilken robotklippare? Det är en djungel!
Robotgräsklippare -
Slinglös robotklippare till 1250kvm gård
Robotgräsklippare -
Bästa slinglösa robotgräsklipparen 2025
Robotgräsklippare