2 297 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Vilken skruvdragare?
Beror på din budget och vad du ska använda den främst till. Antar att du menar en borrskruvdragare dvs. möjlighet att borra mha en högre växel.
Låg vikt är en viktig aspekt enligt mig. Arbetar du mkt inomhus, är det klokt att välja i mindre och lättare batterier. Dagens laddarna är så snabba vilket innebär en liten risk att man hinner köra slut på batteriet innan den andra är fulladdat. Nästan alla är borstlösa idag = mindre, lättare, starkare och längre drifttid. Jag skulle välja i 18v som en allroundsmaskin, då man har kraft till lite tyngre grejer.
Det kommer ofta kampanjer på borrskruvdragare till bra priser.
Låg vikt är en viktig aspekt enligt mig. Arbetar du mkt inomhus, är det klokt att välja i mindre och lättare batterier. Dagens laddarna är så snabba vilket innebär en liten risk att man hinner köra slut på batteriet innan den andra är fulladdat. Nästan alla är borstlösa idag = mindre, lättare, starkare och längre drifttid. Jag skulle välja i 18v som en allroundsmaskin, då man har kraft till lite tyngre grejer.
Det kommer ofta kampanjer på borrskruvdragare till bra priser.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Jag kör ryobi vanlig skruvdragare och en knack tycker dessa är väldigt prisvärda
En rejäl borrskruvdragare för allround-jobben och en kompakt skruvdragare med slag för rena skruvjobb tycker jag.
Jag gör med AEG och är nöjd, men det är nog inte så stor skillnad i praktiken om man kliver upp nivån över budgetmodellerna. Det viktigaste är att prylarna funkar och känns bra i handen.
Jag gör med AEG och är nöjd, men det är nog inte så stor skillnad i praktiken om man kliver upp nivån över budgetmodellerna. Det viktigaste är att prylarna funkar och känns bra i handen.
Slagskruvdragare är väldigt bra att ha vid altanbygge, och vid större projekt, och är dessutom kanon att skruva med.sblixten skrev:
Skulle rekommendera dig att köpa ett kombopaket som innehåller en vanlig borrskruvdragare och en slagskruvdragare. T.ex.
https://www.proffsmagasinet.se/verk...aukee/milwaukee-m18-blpp2a-502c-verktygspaket
https://www.proffsmagasinet.se/verktyg/paketerbjudande/makita/makita-dlx2127mj-verktygspaket
Jag har varit lite i de tankarna.magnlar skrev:
Himla smidigt med två om det skall förborras.
Vilket av ovan paket är bäst och varför eller finns det bättre alternativ?
Milwaukee och Makita gör fina grejer. Själv har jag Makita slag och borrskruvdragare till tyngre grejer. Nyligen byggde jag ett ca 20kvm altan, och använde slagskruvdagaren 90% av bygget pga. Låg vikt, smidig och handen belastas ej vid grova skruvar som tex franska. En nackdel är ljudet.sblixten skrev:
Prova dig fram lite i butiker och känna efter vilken du gillar bäst.
Klicka här för att svara