11 435 läst ·
60 svar
11k läst
60 svar
Vilken skruvdragare skulle du köpa?
När min T15 inte orkade dra in skruven så fick jag gå ner och hämta min Hilti SF144-A så var problemet löst.
Men som jag sa tidigare, jag trivs med båda märkena och varför jag väljer Hilti som NR1 är pga att dom känns skönare att hålla i, dom tål fall från högre höjder, jag upplever dom som starkare.
Men som jag sa tidigare, jag trivs med båda märkena och varför jag väljer Hilti som NR1 är pga att dom känns skönare att hålla i, dom tål fall från högre höjder, jag upplever dom som starkare.
Vad var det för skruv?Johan_Pettersson skrev:När min T15 inte orkade dra in skruven så fick jag gå ner och hämta min Hilti SF144-A så var problemet löst.
Så ja! Bättre sent än aldrig eller...?
Har äntligen sett till att ungarna fick sina julklappar och att frugans bil är i farbart skick och tänkte att nu måste jag slå till innan någon kommer på det är jul snart igen.
1 st Makita BDF452Z 18v Drill Driver supplied BODY ONLY 13mm Keyless
1 st Makita BFR550RFE 18v Auto-Feed Screwdriver 2 x 3Ah Lithium Battery
1 st Makita BHP452RFE3 18v Drill Driver 3 x 3Ah Lithium Batteries
1 st Makita BJV180Z 18v Lithium Jigsaw BODY ONLY
1 st Makita BGA452Z 18v Lithium Angle Grinder BODY ONLY
1 st Makita BML185 18v Lithium Torch
Dessutom lyckades jag få med den sexiga bagen samt lite annat smått och gott (5 krt gipsskruv, bitsset, borrset, sågklingor mm)
Allt detta för det facila priset av ~9000sek + moms + frakt. Totalt ~11500:- Pris i Sverige minst det dubbla om man ska gå efter de officiella priserna.
Har äntligen sett till att ungarna fick sina julklappar och att frugans bil är i farbart skick och tänkte att nu måste jag slå till innan någon kommer på det är jul snart igen.
1 st Makita BDF452Z 18v Drill Driver supplied BODY ONLY 13mm Keyless
1 st Makita BFR550RFE 18v Auto-Feed Screwdriver 2 x 3Ah Lithium Battery
1 st Makita BHP452RFE3 18v Drill Driver 3 x 3Ah Lithium Batteries
1 st Makita BJV180Z 18v Lithium Jigsaw BODY ONLY
1 st Makita BGA452Z 18v Lithium Angle Grinder BODY ONLY
1 st Makita BML185 18v Lithium Torch
Dessutom lyckades jag få med den sexiga bagen samt lite annat smått och gott (5 krt gipsskruv, bitsset, borrset, sågklingor mm)
Allt detta för det facila priset av ~9000sek + moms + frakt. Totalt ~11500:- Pris i Sverige minst det dubbla om man ska gå efter de officiella priserna.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Risken är väl bara att frugan tar den nya startmotorn och ungarna (med klappar) och försvinner. Å andra sidan märker du väl kanske inte ens att de är borta med den mängden egna julklappar. :-D
Tog du dem från USA eller UK? Tänk på att det är 110V i laddarna om du tog dem från USA, kostar ~75:- i delar på Elfa att modda dem till 220V, plus sladdställ/ny stickpropp. Annars ser det ut som ett riktigt bra köp som du kommer att ha mycket glädje av i många år framöver.
Tanken slog mig just att Makitas LXT-serie mäste ha designats av samma japaner som skapade Pokemon, man får ett begär att bara samla och samla tills man har dem allihopa. :-D
Tog du dem från USA eller UK? Tänk på att det är 110V i laddarna om du tog dem från USA, kostar ~75:- i delar på Elfa att modda dem till 220V, plus sladdställ/ny stickpropp. Annars ser det ut som ett riktigt bra köp som du kommer att ha mycket glädje av i många år framöver.
Tanken slog mig just att Makitas LXT-serie mäste ha designats av samma japaner som skapade Pokemon, man får ett begär att bara samla och samla tills man har dem allihopa. :-D
Har haft Boschdragare i alla år och kan intyga att den verkligen är byggd för att användas av en människa .....Men sen jag fick prova en Hitachidragare och cirkelsåg, så är jag fast i "Hitachiträsket" och ska efterhand byta ut alla elverktyg till Hitachi.Nimajneb skrev:
När jag skruvade upp batteripaketet till min PSR 18V Li-2 så tycktes det bara innehålla battericellerna och lite kablage till kontakterna (vad jag kunde se iaf). Om det stämmer verkar det som att skyddselektroniken finns i maskinen och i laddaren. Fast då finns det ju inget skydd på cellnivå... hmm.
Vojma från vilken site beställde du ifrån? När jag räknar på Axminister jämfört med Svenska priser så sparar jag bara 15% och då har jag inte pratat om rabatt än. Men visserligen borde man få lika bra rabatt i England som i Sverige.
Redigerat:

(även om jag inte riktigt förstår vad McOlsson menar). Nu har jag i alla fall verktygen i mitt garage och jag längtar redan till nästa jobb! Vad ska jag hitta på?