2 308 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Vilken skruvdragare ska jag välja?
Hej,
Har funderat länge på en Makita BDF 442 men sedan snackade lite kompisar om Milwaukee?
Har aldrig hört talas om det märket är det bra?
Milwaukee C18 DD var det kompisarna pratade om tror jag...
Så Makita eller Milwaukee???
Har funderat länge på en Makita BDF 442 men sedan snackade lite kompisar om Milwaukee?
Har aldrig hört talas om det märket är det bra?
Milwaukee C18 DD var det kompisarna pratade om tror jag...
Så Makita eller Milwaukee???
Redigerat:
Milwaukee ett bra märke? Makita bra eller skräp? testa sök funktionen här på forumet så får du spaltmeter med förslag, jämförelser och tips. En guldgruva av kunskap.
Härligt svar!Rund_skruvad skrev:
Söker på Milwuakee och får ca 7 träffar där folk bara nämner den, inte ett ord om den är bra eller dålig!
Milwuakee är riktigt bra gejer, iallafall 28v. Men den är kanske lite för stor.
Tror de hette Atlas Copco för några år sedan, och i denna serie hade jag en 9,8v (tror jag det var) vilken var en kanonmaskin.
Annars hade jag valt den skruvdragare som har andra attraktiva maskiner i samma "batteri" sortiment, då kan man kompletera med nakna maskiner som säljs ut ibland och använda samma batterier.
Hade köpt en slagskruvdragare och en borr/skruvdragare ur DeWalts 18v serie idag (den ena utan batterier).
Tror de hette Atlas Copco för några år sedan, och i denna serie hade jag en 9,8v (tror jag det var) vilken var en kanonmaskin.
Annars hade jag valt den skruvdragare som har andra attraktiva maskiner i samma "batteri" sortiment, då kan man kompletera med nakna maskiner som säljs ut ibland och använda samma batterier.
Hade köpt en slagskruvdragare och en borr/skruvdragare ur DeWalts 18v serie idag (den ena utan batterier).
Ok, jag menade mera generellt om du inte riktigt vet vad du ska köpa för maskin.
Milwuakee är ett erkänt märke.
Men om det står mellan Makita och Milwaukee så är det bästa att känna efter själv vilken du gillar.
Kollar man specarna så är i mitt tycke Makitan bättre pga akkarna och Nm.
https://toolab.nordicshops.com/product.html/c-18-dd-milwaukee-borrmaskin-18v-15ah-li-ion
https://toolab.nordicshops.com/product.html/bdf442rfe-makita-borrskruvdagare-144v
Milwuakee är ett erkänt märke.
Men om det står mellan Makita och Milwaukee så är det bästa att känna efter själv vilken du gillar.
Kollar man specarna så är i mitt tycke Makitan bättre pga akkarna och Nm.
https://toolab.nordicshops.com/product.html/c-18-dd-milwaukee-borrmaskin-18v-15ah-li-ion
https://toolab.nordicshops.com/product.html/bdf442rfe-makita-borrskruvdagare-144v
God eftermidag.
Milwakue är AEGs Topp of the linemärke så vitt jag har fattat rätt,sedan så kommer AEG därefter så kommer deras lågbudgetmärke Ryobi. Myckrt riktigt så stod det Atlas Copco på maskinerna förut. Däremot så kan jag inte sägs om Milwakuen är så mycket bättre än AEG anväder aeg maskiner för egen del bla exenterslip,skruvdragare har 2 st en BS 12 vilken är den äldsta av dem men även den bästa båda med NiMh.
Milwakue är AEGs Topp of the linemärke så vitt jag har fattat rätt,sedan så kommer AEG därefter så kommer deras lågbudgetmärke Ryobi. Myckrt riktigt så stod det Atlas Copco på maskinerna förut. Däremot så kan jag inte sägs om Milwakuen är så mycket bättre än AEG anväder aeg maskiner för egen del bla exenterslip,skruvdragare har 2 st en BS 12 vilken är den äldsta av dem men även den bästa båda med NiMh.
Klicka här för att svara