14 293 läst ·
67 svar
14k läst
67 svar
Vilken skruvautomat råder ni mig att köpa?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Nej det är 2 olika festools..En 4500rpm för trä osv och en 2500rpm för tex stålreglar så som jag förstått det.. Jag fick hem 4500 maskinen förra veckan och den är helt fantastisk! Det står upp till 55mm på min maskin! Och festools egna skruvband finns nog bara i Max 55
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Är också lite sugen på en Festool automat. Men känns surt att behöva ha kvar Makitan för att dra trall och det är sådant jag gör mest med min.
Hittade inte heller att Festool har någon slagskruvdragare för 18V, bara för 15. En sådan kombo hade vart trevlig att ha i garaget.
Hittade inte heller att Festool har någon slagskruvdragare för 18V, bara för 15. En sådan kombo hade vart trevlig att ha i garaget.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
55 mm trallskruv går ju att köra med FestoolenRobert-san01 skrev:
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Har kört Fischer och Essve, ingen skillnad i funktion för dragaren iaf.Flöjten5 skrev:
Köper du Makitas 750 så kan det vara idé att köpa bits samtidigt. De är lite knepiga att hitta då de är lite längre än den till ex 540. Jag har nog kört en 3000 skruv med bitsen som följde med och den är inte utsliten, men det kan vara bra att ha både PH och PZ bits då rätt bits är helt avgörande för funktionen.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Skall vara helt ärlig och medge att jag har ingen koll på vad det blev för längd sist. Det är kanske 55 jag kört med också på 28 trallen.
Tyckte bara det lät lite med 55 då första delen av skruven brukar vara som en fräs och jag har fått för mig att den delen inte håller så mycket.
Tyckte bara det lät lite med 55 då första delen av skruven brukar vara som en fräs och jag har fått för mig att den delen inte håller så mycket.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Kollade med Essves guide och ni har helt rätt. Det räcker med 55 skruv till 28 trall. Tumregeln är tydligen att skruven skall vara dubbelt mot trallen.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg