Hej alla,

Nu är det nära ett beslut och tänkte göra en sista koll med kompetensen här ni som känner till nedan maskiner.

Siemens alla:
1. SE61HX08VE
2. SN61HX08VE
3. SN61IX09TE

Tacka snälla för input

Vänligen

• Gilla
MariaAlice
  • Laddar…
A
B Bambi2 skrev:
Hej alla,

Nu är det nära ett beslut och tänkte göra en sista koll med kompetensen här ni som känner till nedan maskiner.

Siemens alla:
1. SE61HX08VE
2. SN61HX08VE
3. SN61IX09TE

Tacka snälla för input

Vänligen
det är är ju samma maskin med olika utrustning och integration
skulle inte välja någon då samtliga är av den enklaste sorten och plast i botten dvs en instegsmodell

B Bambi2 skrev:
Hej alla,

Siemens alla:
1. SE61HX08VE
2. SN61HX08VE
3. SN61IX09TE

Tacka snälla för input

Vänligen
Jag hade köpt SN61IX09TE pga att den har jag hitta lägst pris på. Det är som nämnts i princips amma maskin, så priset styr. Jag är generellt nöjd med allt från Siemens vis att in. Har bytt ut mycket HQ och electrolux, det mesta har fallerat på dom. En del förväntat av ålder annat alldeles för tidigt. Sen om man tycker det är en för billig modell, får ju den som skall betala avgöra. Om du har tänkt en budget på max 6000:- så tror jag det är ett lysande val.

Går man upp till 7500-8000:- så kan man få en IQ300 modell istället Exempelvis
SE63HX60AE )
Då har man kommit från Instegsmodellerna, Jag hade övervägt det, främst för ljudnivån. Har du öppen planlösning så gör 4db stor skillnad. Har du ett kök man inte "vistas i" så är det ju mindre viktigt.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Jag hade köpt SN61IX09TE pga att den har jag hitta lägst pris på. Det är som nämnts i princips amma maskin, så priset styr. Jag är generellt nöjd med allt från Siemens vis att in. Har bytt ut mycket HQ och electrolux, det mesta har fallerat på dom. En del förväntat av ålder annat alldeles för tidigt. Sen om man tycker det är en för billig modell, får ju den som skall betala avgöra. Om du har tänkt en budget på max 6000:- så tror jag det är ett lysande val.

Går man upp till 7500-8000:- så kan man få en IQ300 modell istället Exempelvis
SE63HX60AE )
Då har man kommit från Instegsmodellerna, Jag hade övervägt det, främst för ljudnivån. Har du öppen planlösning så gör 4db stor skillnad. Har du ett kök man inte "vistas i" så är det ju mindre viktigt.
Tack för svar!

När jag jämför så verkar 09:an nyast men har högst ljudvolym och mer vattenåtgång per körning. Modell nummer 2 ovan har fått överlägset bäst recensioner, hittat den för 6290:-, hittat även iq300-modell för de pengarna eller under 6500:- men såg inga förbättringar på den varken i prestanda eller kundnöjdhet, vad skiljer de två modellerna?

B Bambi2 skrev:
Tack för svar!

När jag jämför så verkar 09:an nyast men har högst ljudvolym och mer vattenåtgång per körning. Modell nummer 2 ovan har fått överlägset bäst recensioner, hittat den för 6290:-, hittat även iq300-modell för de pengarna eller under 6500:- men såg inga förbättringar på den varken i prestanda eller kundnöjdhet, vad skiljer de två modellerna?
Jag har hitta den iq300
SX73HX42VE, för 6400, då borde det vara en bättre maskin?

B Bambi2 skrev:
Tack för svar!

Nu kan jag ju inte siemens fullt.
Men ofta ahr samma amskiner snarlika beteckningar för att säljas via specifika kedjor. Bäsat tipset är att leta först på Siemens hemsida. Ta fram beteckningar där och sök på dom via tex prisjakt.

De du listat ligger under deras IQ100 serie, nästa är IQ300. Studioline är deras "prestige serie" mest design. Så undvik dom om det inte är för att du bygger ett design kök där allt skall gå i studio line. Bara dyrt, och säljs ofta bara i dyrare kanaler som köks leverantörer.

Det du skall kolla på om man ser vad Siemens märker dom. Sen är svårigheten att utröna vilka andra beteckningar, som gör att man kan hittad om betydligt billigare som är exakt samma maskin, eller en fjolårs modell (Om nu det spelar roll). Eller rent av en maskin avsedd för en annan marknad, men som webbhandeln snappat upp. Behöver inte vara nackdel. Men går du på endan artikelnummer, så är det nu gällande artiklar hos Siemens Sverige.

IQ 300 SN63HX60AE
IQ100 SN61HX08VE

A
B Bambi2 skrev:
Jag har hitta den iq300
SX73HX42VE, för 6400, då borde det vara en bättre maskin?
Om du nu behöver en integrerad maskin skulle jag köpa på IKEA deras dyraste som är en siemens IQ500
då får du dessutom 5-års garanti vilket oftast behövs på diskmaskiner idag

electroluxaren skrev:
Om du nu behöver en integrerad maskin skulle jag köpa på IKEA deras dyraste som är en siemens IQ500
då får du dessutom 5-års garanti vilket oftast behövs på diskmaskiner idag
Tack för tips, ska kolla Ikea och det är kanske bättre att lägga till 100:- och få en IQ300 som denna https://www.power.se/vitvaror/diskm...0LJ4x_xH0-gaAG2waa0aAlueEALw_wcB&gclsrc=aw.ds men jag hittar inte vad som skiljer mot IQ100 jag fastnat för?

A
B Bambi2 skrev:
Tack för tips, ska kolla Ikea och det är kanske bättre att lägga till 100:- och få en IQ300 som denna [länk] men jag hittar inte vad som skiljer mot IQ100 jag fastnat för?
rätt lite skillnad då båda har denna förhatliga plastbotten

electroluxaren skrev:
rätt lite skillnad då båda har denna förhatliga plastbotten
Idag kom den men vad är detta som låg löst, hur använder jag de?

• En delvis förpackad vitvaruprodukt av märket Siemens, skyddad av skum och plast, ligger på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bambi2 skrev:
Idag kom den men vad är detta som låg löst, hur använder jag de?
Det är en ljuddämpningsmatta som du klistrar fast under luckan

A
axelito axelito skrev:
Det är en ljuddämpningsmatta som du klistrar fast under luckan
Eller slänger

• Haha
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Eller slänger
Tack för tipsen!

Ska den sitta som jag håller den? Den plåten under vad är den bra för, jag har en sockelbit som ska sitta under luckan.

Något annat att tänka på?

• Person håller upp en svart skärmpanel mot solljus, möjligt reparationssammanhang, trägolv syns nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bambi2 skrev:
Tack för tipsen!

Ska den sitta som jag håller den? Den plåten under vad är den bra för, jag har en sockelbit som ska sitta under luckan.

Nej den ska hänga framför bottenutrymmet, framför plåtluckan nederst på maskinen, där i själva "taket" mellan plåten och dörren. Så hängandes bakom din sockel. Men dom där ramlar ändå av efter en stund så du kan lika gärna strunta i den

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
B Bambi2 skrev:
Tack för tipsen!

Plåten är ett ångskydd som monteras under bänkskivan i trä, har du marmorskiva så släng den med

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.