2 271 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Vilken sida utåt kondensväven?
Hej!
Jag håller på och lägger plåttak på en ladugård och ska lägga på kondensväven jag köpt ifrån byggmax (https://vison.se/bison-kondensvav-genomtrampningsskydd/). Det är en HD-polyeten väv och den ena sidan har en LD-polyeten beläggning. Det står ingenstans vilken sida som bör vara upp/ned och ingen monteringsanvisning finns. Den ena sidan är lite "skrovligare" man nästan kan känna fibrena i duken och den andra sidan är mer slät. Då tänker jag att den släta sidan borde vara den med "LD beläggningen" men varför skulle låg densitet sidan isåfall vara utåt? Motsvarande sida så har ju vattnet möjlighet att rinna in i de små "fibrerna" som går kors o tvärs.
Har även kollat på andra typer av underlagsdukar men där e oftast båda sidor belagda med LD polyeten.
Någon som har någon aning?
Med vänlig hälsning
H
Jag håller på och lägger plåttak på en ladugård och ska lägga på kondensväven jag köpt ifrån byggmax (https://vison.se/bison-kondensvav-genomtrampningsskydd/). Det är en HD-polyeten väv och den ena sidan har en LD-polyeten beläggning. Det står ingenstans vilken sida som bör vara upp/ned och ingen monteringsanvisning finns. Den ena sidan är lite "skrovligare" man nästan kan känna fibrena i duken och den andra sidan är mer slät. Då tänker jag att den släta sidan borde vara den med "LD beläggningen" men varför skulle låg densitet sidan isåfall vara utåt? Motsvarande sida så har ju vattnet möjlighet att rinna in i de små "fibrerna" som går kors o tvärs.
Har även kollat på andra typer av underlagsdukar men där e oftast båda sidor belagda med LD polyeten.
Någon som har någon aning?
Med vänlig hälsning
H
Klicka här för att svara