Jag har nyinstallerade dimmrar i varje sovrum och ångrar idag att jag inte satt plejdpuckar direkt istället då jag insett fördelen med att kunna släcka hela huset på en knapp 😀

Jag har dessa Schneider Exxact dimmer RC 370W idag och undrar vilken plejd jag skall komplettera med för att få plejdstyrningen på det?

Det blir inte en bra lösning att ha en trådlös enhet, i detta fall plejd kopplad till en konventionell dimmer.
Du får byta ut bef. dimmer och sätta dit en plejd-dimmer och en tillhörande vridratt.

• Gilla
frause och 1 till
  • Laddar…
A Andreas Ludde Lundell skrev:
Jag har nyinstallerade dimmrar i varje sovrum och ångrar idag att jag inte satt plejdpuckar direkt istället då jag insett fördelen med att kunna släcka hela huset på en knapp 😀

Jag har dessa Schneider Exxact dimmer RC 370W idag och undrar vilken plejd jag skall komplettera med för att få plejdstyrningen på det?
Om det bara gäller att släcka/tända så kan du sätta en puck före dimmern.

E etompau skrev:
Det blir inte en bra lösning att ha en trådlös enhet, i detta fall plejd kopplad till en konventionell dimmer.
Du får byta ut bef. dimmer och sätta dit en plejd-dimmer och en tillhörande vridratt.
Varför?

K karlmb skrev:
Om det bara gäller att släcka/tända så kan du sätta en puck före dimmern.
Funkar inte att få plats i en apparardosa tyvärr

S stefan57 skrev:
Funkar inte att få plats i en apparardosa tyvärr
Tar dimmern allt utrymme i apparatdosan? Tja, då kanske man kan lägga pucken i intilliggande dosa nere vid golvet (bakom vägguttaget) och dra en extra ledare därifrån upp till dimmern?

K karlmb skrev:
Varför?
Om det är en trådlös reläbrytare så funkar det att ha den före en vanlig dimmer. Dock finns risken att man släcker på den vanliga dimmern och kan ej sedan tända/släcka via den trådlösa enheten.

E etompau skrev:
Om det är en trådlös reläbrytare så funkar det att ha den före en vanlig dimmer. Dock finns risken att man släcker på den vanliga dimmern och kan ej sedan tända/släcka via den trådlösa enheten.
Har man en puck innan dimmern så styr man ju den samtidigt med dimmern remote.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.