Har nu 10 st led spotlights i mitt vardagsrum med biltemas 0.95W G4 lampor i som mysbelysning dem drivs i nuläget av en Hide-a-lite Jolly MD som är inställd på 10W12v (konstantspänning lamportna kopplade parallellt till driftdon). Men nu tänkte jag skaffa mig en plejd puck för att kunna dimmra ifrån mobilen osv. Vad skall jag köpa för plejd puck?
Kan jag köpa en DIM-01 och koppla in före min nuvarande drivdon (Jolly MD) eller skall jag köpa en LED-10 och ersätta mitt befintliga drivdon, men LED-10 kan bara ge 8W under 12 VDC och jag behöver minst 10 watt??! eller måste ja koppla om (konstantströmsdrift så lamporna är kopplade i serie till driftdon då kan jag få 10 watt om jag lägger mig på 400mA. Tacksam för hjälp.
 
Du behöver en DIM-01 eftersom drivdonet kan hantera fasdimring trots att det har en inbyggd dimmer. Dock kan den inbyggda dimmern inte styras via 0-10V som hade varit att föredra. Så en vanlig DIM-01 före drivdonet ska klara biffen. :)
 
Nu blev det så att jag köpte en DIM-02 (Krondimmer) ist då jag även tänkte köra taklampan på samma gång. Taklampan fungerar kanon men hur skall jag installera den som skall gå igenom Hide-a-lite Jolly MD dimmern (Hide-a-lite Jolly MD (elbutik.se)). Testade koppla såhär se bild! var på detta inte fungerade då lamporna lös konstant på max och ibland min när man mixtrade med lasterna.
 
  • Installation av Hide-a-lite Jolly MD dimmer med kablar kopplade enligt instruktioner, komplicerad elinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johanoloflindberg
  • Laddar…
S Seekk skrev:
Nu blev det så att jag köpte en DIM-02 (Krondimmer) ist då jag även tänkte köra taklampan på samma gång. Taklampan fungerar kanon men hur skall jag installera den som skall gå igenom Hide-a-lite Jolly MD dimmern (Hide-a-lite Jolly MD (elbutik.se)). Testade koppla såhär se bild! var på detta inte fungerade då lamporna lös konstant på max och ibland min när man mixtrade med lasterna.
Du ska inte använda push-ingången alls. Det är fasen till drivdonet som ska styras så den orangea kabeln ska från styrningen på pucken till L på drivdonet. Blå är rätt kopplat.
 
  • Älska
jker
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.