Ni har inte funderat på kostnaden att förlänga huset? Det brukar inte vara så dyrt som många andra ändringar ni funderat över. Jag tycker definitivt att den ursprungliga ritningen är bäst, även om den sneda väggen vid entren till vardagsrummet ser konstig ut.
Om ni inte vill gå i grus vid trappen kan ni väl vända på den? Om ni har takkupa där den går upp borde det väl gå? Då kan ni även bygga förvaring under den om ni vill. Tycker trappan ser kort ut, har ni räknat att den räcker?
Hur har ni tänkt placeringen av köksbord? Just nu verkar det som gångstråken i huset inte ger utrymme till så mycket kösbord?

Myrlejon skrev:
Ni har inte funderat på kostnaden att förlänga huset? Det brukar inte vara så dyrt som många andra ändringar ni funderat över. Jag tycker definitivt att den ursprungliga ritningen är bäst, även om den sneda väggen vid entren till vardagsrummet ser konstig ut.
Om ni inte vill gå i grus vid trappen kan ni väl vända på den? Om ni har takkupa där den går upp borde det väl gå? Då kan ni även bygga förvaring under den om ni vill. Tycker trappan ser kort ut, har ni räknat att den räcker?
Hur har ni tänkt placeringen av köksbord? Just nu verkar det som gångstråken i huset inte ger utrymme till så mycket kösbord?
Saken är den att bygglovet är redan klart, så en så stor förändring som att förlänga huset kan bli problematiskt. Skulle annars ha varit den bästa lösningen. Men blåögda och naiva som vi är lyssnade vi lite för mycket på säljaren i början och valde ett hus som var lagom stort för oss. Nu får vi göra det bästa av situationen.

Vilka ändringar menar du skula vara dyra? Vi flyttar ju bara väggar, går snarare åt mindre matreal.

I nuläget lutar det nog åt ursprungsritningen. Vi var ju hyfsat nöjda med den från början, men jag skulle gärna ha ett större vardagsrum.
Jo, den sneda väggen är lite märklig. Antingen så struntar vi i den eller gör den rak helt enkelt. Får se hur det ser ut när vi bygger.

Visst kan man vända trappen, är ju många som förespråkar det. Vi har nog tänkt att bygga in den och ha centraldamsugaren, regleringscentral för golvärme samt förvaring under den. Vi har inte bestämt vilken trapp vi ska ha än men jag har använt standardmått som jag har sett på flera ritningar, så det ska inte vara några problem.

Matbordet ska stå i det vänstra hörnet på ritningen, långsidan följer kortsidan på huset. Det blir ca.1,5m till köket och två meter till soffgrupp. Bör väl inte vara nått problem eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.