2 453 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Vilken pax fläkt?
Sitter här och funderar på vilken pax fläkt jag skall beställa till mitt badrum och behöver nog lite hjälp. Idag sitter där en fläkt som jag får dra igång med en brytare hela tiden och det är inte direkt optimalt. Vidare har huset självdrag och ventilationskanalen från badrummet är en seprat kanal som bara går till badrummet och sen går den ut i taket så att säga.
Som jag har förstått det så skall jag då inte ha något kallrasspjäl, så Pax Passad 30 elller Pax Passad 60 borde vara det jag ska ha? Har jag förstått det hela rätt och vilken tycker ni jag ska välja?
Som jag har förstått det så skall jag då inte ha något kallrasspjäl, så Pax Passad 30 elller Pax Passad 60 borde vara det jag ska ha? Har jag förstått det hela rätt och vilken tycker ni jag ska välja?
Produkter som diskuteras: "Pax Passad"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Antar att det har med tycke och smak att göra när det gäller designen, men igår monterade jag en sån här hemma -> http://www.fresh.se/sv/1.badrumsflaektar/fresh-x-serien-%C3%B8125-ht-eftergangstimer-fuktstyrning.php
Funkar bra, ganska tyst och överkomlig i pris. Sen finns det häftigare modeller rent utseendemässigt men den sitter ganska dolt hemma hos oss så jag överlever! Och jag är i samma läge som dig med självdrag och separat kanal för badrummet.
Funkar bra, ganska tyst och överkomlig i pris. Sen finns det häftigare modeller rent utseendemässigt men den sitter ganska dolt hemma hos oss så jag överlever! Och jag är i samma läge som dig med självdrag och separat kanal för badrummet.
Jag har en med enbart fukstyrning, vilket jag lite i efterhand ångrar.
Det finns en modell som reagerar på ljus/rörelse. Dvs om du tänder lampan i badrummet, och lampan är tänd en stund så går sedan fläkten igång på inställd tid.
Detta har jag märkt skulle varit väldigt bra om man.. ja gör saker som luktar, men inte lämnar ånga efter sig..
Det finns en modell som reagerar på ljus/rörelse. Dvs om du tänder lampan i badrummet, och lampan är tänd en stund så går sedan fläkten igång på inställd tid.
Detta har jag märkt skulle varit väldigt bra om man.. ja gör saker som luktar, men inte lämnar ånga efter sig..
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Pax Passad Multi beställd efter lite research, bl a i denna tråd. Perfekt med en fläkt som styrs av både fukt, ljus och rörelse samt även har en inställning att kunna gå konstant på lågvarv för att ventilera. Som oobum skriver, ibland gör man ju annat är duscha i badrummet. 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden