Sitter här och funderar på vilken pax fläkt jag skall beställa till mitt badrum och behöver nog lite hjälp. Idag sitter där en fläkt som jag får dra igång med en brytare hela tiden och det är inte direkt optimalt. Vidare har huset självdrag och ventilationskanalen från badrummet är en seprat kanal som bara går till badrummet och sen går den ut i taket så att säga.

Som jag har förstått det så skall jag då inte ha något kallrasspjäl, så Pax Passad 30 elller Pax Passad 60 borde vara det jag ska ha? Har jag förstått det hela rätt och vilken tycker ni jag ska välja?

Precis, inget kallras...och med fuktstyrning...gärna med inbyggd Timer med som kan dra igång fläkten lite då och då för att få snurr på luften..
/
M

Ja har pax passad multi o är nöjd med den.

Sent from my MB860 using Byggahus

Jag har en med enbart fukstyrning, vilket jag lite i efterhand ångrar.

Det finns en modell som reagerar på ljus/rörelse. Dvs om du tänder lampan i badrummet, och lampan är tänd en stund så går sedan fläkten igång på inställd tid.

Detta har jag märkt skulle varit väldigt bra om man.. ja gör saker som luktar, men inte lämnar ånga efter sig..

Pax Passad Multi beställd efter lite research, bl a i denna tråd. Perfekt med en fläkt som styrs av både fukt, ljus och rörelse samt även har en inställning att kunna gå konstant på lågvarv för att ventilera. Som oobum skriver, ibland gör man ju annat är duscha i badrummet. ;)

Det blev även en multi för min del:).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.