Har ett gammalt utekök där ett Pex rör gick sönder. Pexröret gick till en övergång som i sin tur gick till slangen till kranen.
Vill nu koppla slangkranen direkt på där Pexröret (1/4 gänga, 3/8 utv) satt.
Hur löser man det smartast.?
Tänkte först bara förkorta Pexröret med 10cm å köpa ny koppling men på min lokala VVS handlare sa de att det fanns olika system..? och att de inte hade det jag behövde..?