564 läst · 4 svar
564 läst
4 svar
Vilken ordning ska man arbeta i
Ett rum i vårt hus luktar fukt/mögel ibland, ofta vid blåst som ligger på. Vi har känt en punkt vid ett fönster där det luktar starkare.Vi bytte fasad på hela den sidan förra året och hittade då inget som tydde på fuktskada. Lukten är kvar och jag börjar fundera om det kommer från plattan? Vi tänker byta golv och jag undrar om man själv ska riva upp golvet och titta och kalla dit någon( förslag på vilken typ av firma) om man ser något misstänkt. Och om vi inte ser något?? Lukten kommer ju någonstans ifrån Trähus byggt 1980 Tacksam för tips på hur vi går framåt i jakten på fukten/Carina
Finns flera företag som erbjuder mögelutredningar. Rekommenderar dig/er att låta ett företag göra en ordentlig utredning. Dels för att det är sura pengar att renovera och sen eventuellt behöva riva upp allt igen men framförallt för eran egen hälsas skull.
Mvh ☺️
Mvh ☺️
Ni kan absolut riva upp golvet om ni ändå ska byta men vill ni ta hjälp för att hitta orsaken till lukten är det en firma som jobbar med mögel- och fuktutredningar ni ska hitta, tex OCAB.
Anticimex har lite varierande rykte.
Jag hade nog börjat med att konsultera en sådan firma innan man börjar riva.
Anticimex har lite varierande rykte.
Jag hade nog börjat med att konsultera en sådan firma innan man börjar riva.
Nu har vi haft kontroll och det verkar vara ett rltskadat fönster/ hörn i fönsterkarmen som över tid har spridit mögellukt vid vissa väderförhållanden. Nu ska här bytas fönster och det verkar vara en efen djungel att rota i!C CEGB skrev:Ett rum i vårt hus luktar fukt/mögel ibland, ofta vid blåst som ligger på. Vi har känt en punkt vid ett fönster där det luktar starkare.Vi bytte fasad på hela den sidan förra året och hittade då inget som tydde på fuktskada. Lukten är kvar och jag börjar fundera om det kommer från plattan? Vi tänker byta golv och jag undrar om man själv ska riva upp golvet och titta och kalla dit någon( förslag på vilken typ av firma) om man ser något misstänkt. Och om vi inte ser något?? Lukten kommer ju någonstans ifrån Trähus byggt 1980 Tacksam för tips på hur vi går framåt i jakten på fukten/Carina
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
I vilken ordning ska kablaget sitta???
Vitvaror -
Nibe SMO20 + S2125. Max inom vilken frekvens ska den arbeta
Värmepumpar -
Renovering av köksväggar, golv, tak. Vilken ordning?
Byggnadsvård -
Vatten och avlopp - i vilken ordning kan vi göra saker?
Vatten & Avlopp -
Lufta element (i vilken ordning?)
Värme allmänt