1 193 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Vilken målarfärg??
Hej,
Har sänkt taket och har sedan gips på det och ena väggen, och de andra 3 väggar har jag tapet på gips och betong vägg.
Så vad för sort färg ska jag använda mig av att det ska funka till både på tapet OCH det nya gipsskivorna???
Hur ska jag göra med skarvarna mellan det nya gipstaket och tapetväggarna, bara att sätta glasfiberväv och spackla eller??
Tack snälla för all hjälp
Har sänkt taket och har sedan gips på det och ena väggen, och de andra 3 väggar har jag tapet på gips och betong vägg.
Så vad för sort färg ska jag använda mig av att det ska funka till både på tapet OCH det nya gipsskivorna???
Hur ska jag göra med skarvarna mellan det nya gipstaket och tapetväggarna, bara att sätta glasfiberväv och spackla eller??
Tack snälla för all hjälp
Vad gäller färgval så kan du använda vanlig väggfärg till väggarna typ 7-glans. Taket använder du med fördel en helmatt(3) takfärg.
Mellan tak och vägg kan du ju sätta upp taklister så slipper du spackla. Finns taklister i frigolit som bara är att limma upp med latexfog. Jättesmidigt!
Mellan tak och vägg kan du ju sätta upp taklister så slipper du spackla. Finns taklister i frigolit som bara är att limma upp med latexfog. Jättesmidigt!
Tack för svaret,
men jag vill inte ha någon list.
Vilka medel kan jag använda mig utav då??
Så glasfiberväv och spackling funkar inte på tapet eller?
Så vanligt väggfärg till att måla på tapet och på det nya gipsväggen???
Tacä så mycket
men jag vill inte ha någon list.
Vilka medel kan jag använda mig utav då??
Så glasfiberväv och spackling funkar inte på tapet eller?
Så vanligt väggfärg till att måla på tapet och på det nya gipsväggen???
Tacä så mycket
Lägg en latexfog i takvinkeln efter du grundat.
Ja, men du kanske får dra två ggr med latex, då den kan sjunka in något. Jag vet inget bättre sätt.
Man kan göra så... men det är...
Personligen så tycker jag att det är bättre att lägga en fog, men som cheeva säger, så går det att spackla tätt också såklart. Får för mig att det blir jobbigare om det skulle börja röra sig bara. Remsan blir skitful vid rörelse.
Personligen så tycker jag att det är bättre att lägga en fog, men som cheeva säger, så går det att spackla tätt också såklart. Får för mig att det blir jobbigare om det skulle börja röra sig bara. Remsan blir skitful vid rörelse.
Klicka här för att svara