Jag undrar vilka som har de största 1-plans prefab husen? Vi snackar 200-250m2 i ett plan. Finns det någon som har det?
Hur flexibla är husleverantörerna? Kan man beställa med extra väggsektioner så att huset t.ex. blir 6m längre?

Du lar knappast hitta mycket i kataloger, men de husfabrikat som inte ligger i de allra lagsta prisklasserna ritar garna ett hus at dig aven om det sedan prefab-byggs. Gotene, Trivselhus, Willa Nordic, Savsjo, Sjodalshus mfl Min bror fick en bra offert fran Skidsta-hus pa en stor enplansvilla (men han byggde anda losvirkeshus i slutanden da han fick tag pa en riktigt bra lokal entreprenor han kunde lita pa)

Att bara forlanga, bredda etc utan att rita om brukar oftast ge ganska kostiga planlosningar. Spelar du ut husleverantorerna mot varandra sa lar de sta i ko for att fa rita upp husforslag at dig, utan att du behover ga via egen arkitekt!

Många leverantörer låter dig designa ditt hus som du vill ha det. Rita ditt hus och skicka skissen till ett antal leverantörer. Undvik dock Älvsby, Sidensjö, Modulent. De kan inte bygga efter dina önskemål. Prova Götene, Sävsjö, A-hus, Götene och liknande.

Jag är säker på att du tänkt över att en stor post i ett husbygge är just grunden huset står på. Om man inte bygger på höjden kan det dra iväg ordentligt...ursch.. Jag tror vår grnd på 90kvm kostade ca 185'

Lycka till! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.