Att folk orkar bry sej om android eller iOS ta den luren du tycker om , min pappa är starkare än din pappa mentaliteten slutade jag med i lågstadiet

Polos skrev:
Att folk orkar bry sej om android eller iOS ta den luren du tycker om , min pappa är starkare än din pappa mentaliteten slutade jag med i lågstadiet

Jag använder ju och gillar båda varianterna så denna tråd är mycket förvirrande. Måste jag verkligen välja en av dom? Jag väljer båda. Var sak har sin plats.

• Gilla
erik5678 och 1 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Måste jag verkligen välja en av dom? Jag väljer båda. Var sak har sin plats.
Jag tycker att totalupplevelsen blir trevligare om man har flera terminaltyper från en tillverkare. För tex Apple kan jag välja om mitt skrivbord skall följa med till alla mina terminaler (mobil, platta och dator). Installerar jag en app på mobilen kan plattan få den automatiskt installerad. Bilder och video laddas automatiskt upp i molnet och finns tillgängliga på de andra terminalerna. Jag kan titta på bilder/video i Apple tv. Listan kan göras längre....

Samsung lär ha liknande tjänster och det finns säkert andra som har det.

Och visst kan man behöva både en Android och en IOS. Vissa appar finns bara till Apple och andra bara till Android.

Jag har en iphone 5s på jobbet, en iphone 6 privat samt en ipad air. Ungarna har varsin iphone och dottern har en ipad mini retina. Vi är mycket nöjda. Som riktig datornörd har jag kört pc i ca 22år tills jag byte till Mac 2010, just för att slippa allt krångel med Windows. Njuter av enkelheten att använda mina prylar utan att behöva krångla en massa.

Jag hade från början en android lur som jag aldrig riktigt gillade, kan bero på att android var så outvecklat i början. Jag är förespråkare av opensource men jag vill även ha funktionalitet och stabilitet, vilket Apples prylar levererar till mig.

Tycker personligen att byggkvaliten är bättre på Apples prylar, det säger jag utifrån min erfarenhet som kretskortsreparatör.

Observera att detta är min åsikt och mina erfarenheter, andra tycker säkert annorlunda men det bryr jag mg inte om. Alla tycker vi olika.

• Gilla
twoody
  • Laddar…
xdigger skrev:
Jag har en iphone 5s på jobbet, en iphone 6 privat samt en ipad air. Ungarna har varsin iphone och dottern har en ipad mini retina. Vi är mycket nöjda. Som riktig datornörd har jag kört pc i ca 22år tills jag byte till Mac 2010, just för att slippa allt krångel med Windows. Njuter av enkelheten att använda mina prylar utan att behöva krångla en massa.

Jag hade från början en android lur som jag aldrig riktigt gillade, kan bero på att android var så outvecklat i början. Jag är förespråkare av opensource men jag vill även ha funktionalitet och stabilitet, vilket Apples prylar levererar till mig.

Tycker personligen att byggkvaliten är bättre på Apples prylar, det säger jag utifrån min erfarenhet som kretskortsreparatör.

Observera att detta är min åsikt och mina erfarenheter, andra tycker säkert annorlunda men det bryr jag mg inte om. Alla tycker vi olika.
Vad är det för funktionalitet du finner i ios men inte i android?

Alldeles för mycket! Bland annat erbjuder ios enheterna fin koppling mellan varandra och datorn som android inte är i närheten av. Jag behöver aldrig oroa mig för backuper, det sköt automatiskt, kontakter, anteckningar och bilder i datorn och iosenheter är alltid synkade. Hela touch upplevelsen tycker jag är bättre hos Apple men det är nåt so. Dom även satsat hårt på och det märks när man som jag använder prylarna en stor del av min tid. Styrplattan på MacBooken fungerar grymt bra, har aldrig hittat en PC med så bra fungerande styrplatta, detta märkte jag inte först utan efter några månader så insåg att jag kunde slänga musen, för plattan var så bra. Det jag vill förmedla är att jag får en kvalité och användarglädje som är svår att hitta någon annanstans

Sen tycker jag helt enkelt att Android inte håller måttet för det jag vill kunna göra samt att det inte är riktigt lika stabilt som mina ios enheter. Mina ios prylar bara fungerar hela tiden. När jag hade android så jäklades telefonen, det var som att kasta pengarna i sjön, sen skulle det inte komma fler uppdateringar heller till den luren och då var saken rätt klar, opensource har en STOR baksida. Apple har så många enheter ute hela tiden så för dom är det värt att hålla med uppdateringar i många år till sina modeller.

Observera att jag inte sågar android utan snarare förmedlar att dom inte passar för mina behov helt enkelt.

xdigger märkligt jag har ungefär samma synpunkter fast tvärtom jag har problem med att få min iphone att synka sig som jag vill och jag hade aldrig det problemet med mina android lurar.
Och tyvärr kan jag inte byta lur heller eftersom den är från jobbet och jag har ingen större lust att släpa på två mobiler.
Jag hade ju aldrig några större problem med att mina tidigare android lurar var instabila däremot har ju min iphone varit skakig beroende på vilken version av ios den har haft.
styrplattan använder jag aldrig på en bärbar av den enkla anledningen att det är ergonomiskt helt förkastligt och jag får helt enkelt ont i axlarna av att sitta så fel som man gör när man använder styrplattan.

Edit observera att jag totalsågar ios som gammalmodigt och omodernt :p

Min iPhone behövde jag göra tre reset to factory defaults på. Enda Androidluren jag haft problem med var en HTC, och HTC är inte direkt ett kvalitsmärke, och problemen var av hårdvarunatur.

Android funkar tillsammans med allt som jag slängt på den, medan iPhone kändes som en konstant problemkälla för allt som inte var Apple.

Så, vill man ha en liten enkel leksak som gör några saker OK om man gör precis som tillverkaren tänkt, välj Apple. Vill man ha en enhet som kan växa utanför vad tillverkaren tänkt och som man verkligen äger, välj Android.

• Gilla
ikeo och 1 till
  • Laddar…
Troberg skrev:
Min iPhone behövde jag göra tre reset to factory defaults på. Enda Androidluren jag haft problem med var en HTC, och HTC är inte direkt ett kvalitsmärke, och problemen var av hårdvarunatur.
Nu missade du att nämna att du hade en Iphone av första generationen, dvs från 2007 (har du skrivit i andra trådar). Att dra upp fel som inträffade på den idag, 2015, åtta generationer senare känns kanske inte så relevant.

• Gilla
Mattias_Jo1 och 3 till
  • Laddar…
fast min som jag inte gillar nåt värst är en 5c och den är inte direkt gammal det är ju förra generationen

Har haft både android och iPhone , är det verkligen så stor skillnad .
Och vad är det alla gör med android som man inte gör med Apple

Staffans2000
Det gick från födelsedag till bröllopsdag.
Nu är det dags igen!
Vilken surfplatta gäller nu?

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.