6 956 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
Vilken klammer till isolerade pex rör i rör?
När jag jobbade med att tillverka kyl/frysdiskar så sattes alltid klammerna på oisolerat rör och sen tejpade man isoleringstejp runt klämman och anslutande isolering
Skulle bli förvånad om man inte tänkt liknande för den här typen av installation..
Att man alltså skalar av isoleringen vid fästpunkten och sen lindar lite rörisoleringstejp runt
Skulle bli förvånad om man inte tänkt liknande för den här typen av installation..
Att man alltså skalar av isoleringen vid fästpunkten och sen lindar lite rörisoleringstejp runt
Tack för svar, låter rimligt.Violina skrev:
När jag jobbade med att tillverka kyl/frysdiskar så sattes alltid klammerna på oisolerat rör och sen tejpade man isoleringstejp runt klämman och anslutande isolering
Skulle bli förvånad om man inte tänkt liknande för den här typen av installation..
Att man alltså skalar av isoleringen vid fästpunkten och sen lindar lite rörisoleringstejp runt
Bästa svaret
Fick svar fr LK idag:
"För att klammra dessa rör behöver du sära på isoleringen och använda dessa t.ex.,
https://www.lksystems.se/sv/produkt...ljer/klammer/lk-plastklammer-tomror-77760883/
Man kan sedan sätta isolering ovanpå där klammer sitter.
Fixering gör du på det nakna röret vid kopplingar med eventuell expansionslyra.
Vänliga hälsningar
Teknisk support
LK Systems AB
"
"För att klammra dessa rör behöver du sära på isoleringen och använda dessa t.ex.,
https://www.lksystems.se/sv/produkt...ljer/klammer/lk-plastklammer-tomror-77760883/
Man kan sedan sätta isolering ovanpå där klammer sitter.
Fixering gör du på det nakna röret vid kopplingar med eventuell expansionslyra.
Vänliga hälsningar
Teknisk support
LK Systems AB
"
Klicka här för att svara