hej alla! igen. :D så här e det.... jag skall leta kamin. men har verkligen ingen aning om vilken jag skall ha. har ni några tips på bra kaminer, som ej kostar multum? jag ska mura min skorsten, övre del. samt skjuta ner rör i den samt fixa en kakelugn på övervåning oxå,,, så tanken e att kaminen skall vara i mitt vardagsrum på nedervåning. och då allt de andra gör min plånbok väldigt tom, :eek: så vill jag ha en billig men bra kamin. jag tycker om att pyssla med ved. såga o så,,,, så pellets e rätt uteslutet. :) har ni något hum om kostnad o vad för hm,,, uppvärmningskapacitet olika kaminer har? samt VAR jag kan leta och ev köpa in? tusen tack iallafall för ev svar. /ylva

vi funderar oxå på att köpa en vedpanna så jag e oxå nyficken vilka som e bra i pris o fungerar bra.
hoppas att någon svarar.

Vi installerade en Brännö från Svensk Spismiljö, den är inte dyrast och inte billigast men kanonbra mkt täljsten och en liten bakugn som bonus kolla in den! Den har hög verkningsgrad vilket gör att man sparar in pengar i andra ändan...

ja jag googlar runt än o vet varken ut eller in. till saken hör att jag ska renovera min kakelugn a 20-25 papp. sen slänga i rör i skorsten ca: 25 tusen,,,, så kamin e avsett för att kunna elda iförvärme när vi e hemma. har en luftvärme pump som komplement. såg på en sajt om en kamn. vet inte om det är täljstenkamin,,, eller bara "lite" klädd i stäljsten? http://www.kaminkungen.se/index.asp?page=produkter&id=standardkaminer det är den aschat 7 kW ja tänker på. vad tror ni? e det dum köp? har sett liknande för typ 10 tusen kr mera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.