Mattias_Jo1 skrev:
Hej,
Här kommer mailet och PDF dokumenten.

How are you? Happy New Year!!

This is Anna from XinRay Opto-electronic Tech. CO., LTD in China.Glad to know that you have placed order from our Aliexpress about the HIkvision camera before, as for the HIkvision camera,We here sent you our better price list in the attachment, we have no profit at all, Please kindly check it.

2016 is coming nearly. We will have a holiday for Chinese New Year. You know our Alcohol tester sold very well in your country. Also the price will be higher in 2016, In order to prepare enough goods in your warehouse, also in order that you can purchase at a best price,we provide you our lowest price, hope you can feel our sincerity.

Should you have a purchase plan, pls feel free to contact us,we will give you a big discount at the base of our promotion price according to your quantity need.Thanks so much.

Best Regards,
Anna
Intressant - blir det gruppköp kanske?

Låter intressant med gruppköp, dock har jag köpstopp hemma just nu :(

/David

Du kan komma hit och lägga beställningen....

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
D
Fattar inte vad poängen med gruppköp är. Det går både fortare och antagligen billigare att beställa en kamera åt gången. Har som sagt inte åkt på tull och moms vilket blir fallet när det skickas ett helt lass med kameror. Sen är det någon stackare som ska skicka iväg alla paket en gång till när de kommit hit.

RilleRock
KristianO skrev:
Har erfaranhet att man får vad man betalar för, har kört D-link tidigare för under 1000 lappen men frågan e om de bilderna den levererar är särskilt användbara. Vad skall du ha den till? Bara titta lite eller verkligen spela in film om det sker ett inbrott? Kommer då den filmen som d-link lev. att vara användbar eller i för dålig kvallite? Så tänkte jag och bytte till AXIS.
Dyra kameror men levererar!
Du har helt rätt i det du skriver.
Allt beror på viken kvalité man tycker är acceptabel.
Vilket syfte man har.
Gäller det detektering, igenkänning eller identifiering.

Hik har dock en hel del riktigt bra kameror.
Viktigt är att placera kameran till den plats den är dedikerad för.
Axxis mellansegment och uppåt är en skola för sig själv.
Speciellt de med öppet API men smakar det så kostar det.

Axis är inte gratis men ja de levererar därefter också

Har inte läst hela tråden, så vet inte om någon har påpekat det. Men det är otroligt lätt att slå ut ett trådlöst nätverk, man behöver inte knäcka någon kryptering eller någon kod för att göra trådlösa kameror värdelösa. Allt som behövs är ett par mobiltelefoner så har man lagt ner ett wifi-nätverk inom en minut. Jag skulle köra trådbundet alla dagar i veckan...

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
D09
oas skrev:
Har inte läst hela tråden, så vet inte om någon har påpekat det. Men det är otroligt lätt att slå ut ett trådlöst nätverk, man behöver inte knäcka någon kryptering eller någon kod för att göra trådlösa kameror värdelösa. Allt som behövs är ett par mobiltelefoner så har man lagt ner ett wifi-nätverk inom en minut. Jag skulle köra trådbundet alla dagar i veckan...
Eller stänga av strömmen till huset

D09 skrev:
Det är iofs inte speciellt enkelt. På vissa ställen, ja. Här är det inte det.

D09 skrev:
Då brukar man ju behöva tillgång till en elcentral, eller åtminstone ha möjlighet att klippa inkommande ledning eller liknande. Angående wifi-nätverket så behöver du bara vara inom räckhåll för wifi-routern med 1 eller 2 telefoner/laptops.

oas skrev:
Då brukar man ju behöva tillgång till en elcentral, eller åtminstone ha möjlighet att klippa inkommande ledning eller liknande. Angående wifi-nätverket så behöver du bara vara inom räckhåll för wifi-routern med 1 eller 2 telefoner/laptops.
Räcker i och för sig att det finns ett eluttag utomhus. Har man inte sektionerat Utegrupperna på egen JFB så är det väldigt enkelt.

Att dra kabel med POE injektor som matad med UPS är en ganska enkel lösning.

Hur många småbus som skulle råka ha en JFB testare eller rigga ihop något själv låter jag vara osagt.

fredl skrev:
Räcker i och för sig att det finns ett eluttag utomhus. Har man inte sektionerat Utegrupperna på egen JFB så är det väldigt enkelt.

Att dra kabel med POE injektor som matad med UPS är en ganska enkel lösning.

Hur många småbus som skulle råka ha en JFB testare eller rigga ihop något själv låter jag vara osagt.
Jo, fast lättast är ju att sticka in något i uttaget som kortsluter det. Då går en säkring eller så utlöser JFB.

Dock är det väl vanligast att utegrupper har egna säkringar, och sen är man ju lite smådum om man sätter kamerorna på JFB (eller åtminstone samma JFB) som resten av huset?

Det är ju lite det som är grejen med larm, man får tänka steget längre. :p Inbrottstjuvar är inte korkade (nåja, vissa är...).

Om tjuven stör ut wifi för att slippa fastna på bild, måste tjuven först försäkra sig om att det är wifi kameror, och endast wifi kameror.
Jag har blandat wifi och tråd, t.ex. Inte helt enkelt för en tjuv att veta vad som är vad.
Så jag tror man kommer ganska långt även med wifi kameror. För min del är prio 1 med kamerorna den avskräckande effekten. Att förmå tjuven att välja ett annat objekt.

Vad säger dina grannar om det? :wow: :confused: :)

Immobil skrev:
Vad säger dina grannar om det? :wow: :confused: :)
Dom har samma inställning, så vi är helt överens. Grannsamverkan, också en bra grej emot inbrottstjuvar. ☺

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.