D DMOL skrev:
Hur många PoE-portar behöver du? Ska den stödja PoE+?
[länk]
Är moderna consumer Hikvision PoE+?

/mike

D
Leahcim Leahcim skrev:
Är moderna consumer Hikvision PoE+?

/mike
Det beror på kameran. Står i specifikationen
tex PoE (802.3af Class 3)
De flesta 2-line har inte så mycket strömförbrukning oftast, men det kan ju vara bra att satsa på en switch som har kräm så det räcker ifall man planerar att ha flera kameror.

Det blev en DS-2CD2142FWD-IWS (2.8mm) men jag var tvungen att komplettera den med en Bosch Kombidetektor IR/MV Blue Line G2 pet 12m för att undvika falsklarm för katten.

/Mike

D
Så var satte du den tillslut att du behövde detektorn?

Satte den som på de tidigare bilderna men katt, moln/sol o.s.v löste ut rörelse och intrång.

/mike

A
Har precis skruvat upp en DS-2CD2342WD. Har fått igång den och satt lösenord och ändrat IP, samt fått in den i surveillance station.

Den fungerar, men det fanns mycket fler inställningar än i dom D-link jag använt tidigare. Är det något mer man bör ändra i inställningarna?

Hur sätter man upp den så man kan komma åt den över internet? Laddade ner två appar från Hikvision till iPhone. Men lyckas inte riktigt lista ut vad som ska göras, i kamera och eller skapa konton.

D
Du måste öppna upp portar till internet i din router antagligen. Du kan ansluta till surveillance station istället eftersom det är bättre säkerhet och låta kamerorna bara vara nåbara inom LAN.

Har beställt denna, blir den tredje i mitt system.
Har sedan tidigare ds-2cd2132f-is & ds-2cd3132f-iws

Länk till säljare, återkommer när den har levererats från Kina...
https://www.ebay.com/itm/122260139397

• Skärmbild av en Hikvision DS-2CD2142FWD-I nätverkskamera med IR, 4MP upplösning, POE, och WDR 120dB funktioner, visad på eBay.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Härryda2015 Härryda2015 skrev:

[länk]
Den är bra nu kör jag med DS-2CD2142FWD-IWS, i princip samma. Allt som allt väldigt nöjd med den

Härryda2015 Härryda2015 skrev:

[länk]
Vad är det för lins i den?

/mike

Leahcim Leahcim skrev:
Vad är det för lins i den?

/mike
Jag har beställt 4mm men den finns även med 2,8mm

Nån som hostar sina kameror med qnap nas? Använder idag en dator med blue iris, men funderar på en qnap istället... :)

MVh

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.