Hejsan
Jag skulle vilja sätta upp lite övervakningskameror, och har följande önskemål
HD upplösning
Wifi-anslutning till lokalt nätverk
Funkar i mörker
Lätt att kolla kamerorna via smartphone
Rörelselarm, så man kan få någon form av pushnotis om en kamera detekterar rörelse.
Dessa är mina önskemål, med de uppfyllda är nästa önskan ett lågt pris, så att jag kan investera i ett gäng utan att bli ruinerad.
Vilka kameror skulle ni rekommendera?
Tack på förhand.
Jag skulle vilja sätta upp lite övervakningskameror, och har följande önskemål
HD upplösning
Wifi-anslutning till lokalt nätverk
Funkar i mörker
Lätt att kolla kamerorna via smartphone
Rörelselarm, så man kan få någon form av pushnotis om en kamera detekterar rörelse.
Dessa är mina önskemål, med de uppfyllda är nästa önskan ett lågt pris, så att jag kan investera i ett gäng utan att bli ruinerad.
Vilka kameror skulle ni rekommendera?
Tack på förhand.
Nu glömde du skriva om dom ska sitta inne eller ute, men jag kör med Hikvision kameror som sitter utomhus
väldigt bra kvalité till ett bra pris.
Jag har modellen Hikvision DS-2CD2132F-IS
Men den finns även med Wifi och heter då DS-2CD2132F-IWS
http://www.aliexpress.com/item/DS-2...k-IP-camera-w-IR-POE-IP66-3MP/1660153645.html
Om du kör med trådlösa kameror så behöver du ändå fixa ström till dom på något sätt
jag kör med PoE via nätverkskabeln.
Mina kameror strömmar ca 12-16Mbps / st, om man kör det trådlöst så gäller det att man har ett riktigt
bra Wifi nät.
väldigt bra kvalité till ett bra pris.
Jag har modellen Hikvision DS-2CD2132F-IS
Men den finns även med Wifi och heter då DS-2CD2132F-IWS
http://www.aliexpress.com/item/DS-2...k-IP-camera-w-IR-POE-IP66-3MP/1660153645.html
Om du kör med trådlösa kameror så behöver du ändå fixa ström till dom på något sätt
jag kör med PoE via nätverkskabeln.
Mina kameror strömmar ca 12-16Mbps / st, om man kör det trådlöst så gäller det att man har ett riktigt
bra Wifi nät.
Inomhus är det som gäller. Tänkte bland annat att de ska titta ut genom fönstren, och en fin liten lapp som säger "Om du läser detta är du redan filmad" 
Tänker mig att det är ett bra komplement till larmet, som inte verkar göra så stor nytta, av de larmade grannarnas alla inbrott att döma.
Tänker mig att det är ett bra komplement till larmet, som inte verkar göra så stor nytta, av de larmade grannarnas alla inbrott att döma.
HIttat den här som verkar klart intressant. Frågan är hur den är att accessa via internet/smartphone.
Foscam FI9816P HD White
http://foscam.se/ipcam-hd-36/foscam-fi9816p-hd-white-p428
Foscam FI9816P HD White
http://foscam.se/ipcam-hd-36/foscam-fi9816p-hd-white-p428
Redigerat:
Hur generiska är kameror som dessa? Är dom beroende av sitt eget managementsystem för att konfigureras eller kan man använda vilket som? Datalagring och integration med larm, är det också generella öppna funktioner som kan göras som jag vill?
Jag investerade idag i en st D-Link DCS-935 a 799:- hos Kjell&Co. Får se om jag hinner installera senare under kvällen. Funkar den bra blir det nog ett gäng till sådana, och kanske en D-Link med motorpanorering också.
Jo, jag har sett den innan, och den är cool, men inte riktigt rätt för mitt ändamål
Sen är jag lite fundersam till detta med att mäta lättflyktiga ämnen, då tänker jag främst på olika lösningsmedel, alkoholer osv, för mig är luftkvaliteten inomhus mer relaterad till syresättning och relativ fuktighet.
Sen är jag lite fundersam till detta med att mäta lättflyktiga ämnen, då tänker jag främst på olika lösningsmedel, alkoholer osv, för mig är luftkvaliteten inomhus mer relaterad till syresättning och relativ fuktighet.
D-Link - fy fan vilken skit, håll er borta från sånt skräp.
Det är min uppfattning efter att ha lagt en j-kla massa tid på denna helt omöjliga kamera när jag egentligen borde gjort annat. Usch vad många timmar bortkastade på urusel "installationsmanual" (det finns egentligen ingen) och mjukvaror som inte funkar för fem öre. Det var för övrigt en ren slump att jag till sist lyckades få kontakt med kameran, efter att ha tryckt kors och tvärs på knappar som det inte stod ett skvatt om att man skulle göra. Och sedan när jag t.ex. försöker installera cloud-recording, då säger den att den inte hittar någon kompatibel kamera. Kompatibla kameror är, säger den, och listar 935. Precis den kamera som står framför mig på bordet och finns i listan på installerade kameror i appen. Men, det går inte att göra cloud recording, för det går bara med 935-modellen.
Japp, gonatt. Tror jag returnerar skiten imorrn.
Det är min uppfattning efter att ha lagt en j-kla massa tid på denna helt omöjliga kamera när jag egentligen borde gjort annat. Usch vad många timmar bortkastade på urusel "installationsmanual" (det finns egentligen ingen) och mjukvaror som inte funkar för fem öre. Det var för övrigt en ren slump att jag till sist lyckades få kontakt med kameran, efter att ha tryckt kors och tvärs på knappar som det inte stod ett skvatt om att man skulle göra. Och sedan när jag t.ex. försöker installera cloud-recording, då säger den att den inte hittar någon kompatibel kamera. Kompatibla kameror är, säger den, och listar 935. Precis den kamera som står framför mig på bordet och finns i listan på installerade kameror i appen. Men, det går inte att göra cloud recording, för det går bara med 935-modellen.
Japp, gonatt. Tror jag returnerar skiten imorrn.
Jag tror inte det är sant. Men det är det.
Tänkte skicka D-Link inlägget också, så de får veta vilken skit de säljer. Det är det minsta man kan göra, tycker jag.
The specified URL cannot be found.
Är svaret jag får när jag fyllt i deras web-formulär på hemsidan och trycker på sänd-knappen.
De vill inte ens själva få höra vilken skit de säljer.
Om jag är frustrerad? Märks det?
Fy f-n. Man borde ha rätt till ekonomisk ersättning när man blir pålurad dylik skit.
Tänkte skicka D-Link inlägget också, så de får veta vilken skit de säljer. Det är det minsta man kan göra, tycker jag.
The specified URL cannot be found.
Är svaret jag får när jag fyllt i deras web-formulär på hemsidan och trycker på sänd-knappen.
De vill inte ens själva få höra vilken skit de säljer.
Om jag är frustrerad? Märks det?
Fy f-n. Man borde ha rätt till ekonomisk ersättning när man blir pålurad dylik skit.