14 432 läst ·
6 svar
14k läst
6 svar
vilken kabel utanpåliggande i källare?
Tja
Ska dra strömmatning till en cirkpump till min golvvärmeshunt. Vad ska jag dra för kabel för att det ska bli bäst? Närmsta inkoppling ligger ~2m bort på väggen(dosa).
*EKRK kulo?
*EKK?
*EKLK?
tänkte dra 3G1,5 iaf...
det är i en relax...
tacksam för snabbt svar
/
M
Ska dra strömmatning till en cirkpump till min golvvärmeshunt. Vad ska jag dra för kabel för att det ska bli bäst? Närmsta inkoppling ligger ~2m bort på väggen(dosa).
*EKRK kulo?
*EKK?
*EKLK?
tänkte dra 3G1,5 iaf...
det är i en relax...
tacksam för snabbt svar
/
M
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
EXLQ Xtra eller EXQ.
//Patrik
Sent from my GT-S5690 using Byggahus
//Patrik
Sent from my GT-S5690 using Byggahus
Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Om du inte jobbar med el är troligen EKK lättast att få tag på (Clas Ohlson eller motsv). Lite sladdrig men OK i en källare. Kulo ska du bara ha i torra utrymmen och EKLK är lite bökigare att förlägga då den har biledare.
I övrigt inget fel med Patriks svar.
I övrigt inget fel med Patriks svar.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 232 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 232 inlägg
Äh, jag läste "källare" och såg inte "relax". 
Dåså, där kan vi som sagt hoppas att både råttorna och spadarna håller sig på mattan.
Dåså, där kan vi som sagt hoppas att både råttorna och spadarna håller sig på mattan.
Eftersom ingen redan sagt det:
EKRK får bara användas i torra rum inomhus, så den går bort.
Jag håller för övrigt med om att EKLK kan bli snyggare.
Det här beror ju på var kabeln dras, om den dras längs en golvlist så krävs det väl en speciell talang för att få kabeln att inte sitta rakt
EKRK får bara användas i torra rum inomhus, så den går bort.
Jag håller för övrigt med om att EKLK kan bli snyggare.
Det här beror ju på var kabeln dras, om den dras längs en golvlist så krävs det väl en speciell talang för att få kabeln att inte sitta rakt
Klicka här för att svara