Hej! Detta liknar mest Jøtul F 400 Eco (https://www.jotul.se/produkter/braskaminer/jotul-f-400-eco) men är inte helt identisk ändå. Är det någon som kan pricka det exakta modellnamnet?
Och hur eldar man bäst i den? Har en braskamin från Contura idag och vet inte om det är nån skillnad på att elda i den kontra den här från Jøtul. Tips tas tacksamt emot!
Och hur eldar man bäst i den? Har en braskamin från Contura idag och vet inte om det är nån skillnad på att elda i den kontra den här från Jøtul. Tips tas tacksamt emot!
hej, det är en Jötul F3
det tår en 3a på sidan 😉
Nedersta reglaget har du bara öppet när du tänder. Om ens då. De övre reglaget styr du brasan me. Mellan fullt och halv när du eldar. 2,5 kilo ved i timmen max!C ConnyN skrev:Hej! Detta liknar mest Jøtul F 400 Eco ([länk]) men är inte helt identisk ändå. Är det någon som kan pricka det exakta modellnamnet?
Och hur eldar man bäst i den? Har en braskamin från Contura idag och vet inte om det är nån skillnad på att elda i den kontra den här från Jøtul. Tips tas tacksamt emot!
Klicka här för att svara
