Y
Vilken IVT bergvärme modell är detta?
IVT bergvärmepump med grön indikatorlampa tänd och frågor om extern volymökare eller värmeväxlare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och vad gör detta kärlet som jag tror är kopplat mot radiatorerna.
Först tänkta jag värmeväxlare, sen volymökare, men just att det är dubbla rör in och ut samt cirkulationspump. Kan det vara att huset har varmvattencirkulation? Eller är det bara att bergvärmepumpen inte har beredaren inuti sig så den detta är beredaren. isf väldigt liten.
Värmesystem med bergvärmepump och ett kopplat vitt kärl, omgiven av kopparledningar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du tittar på ovansidan, så brukar det sitta en dekal med modellbeteckning, tillverkningsår mm.
Tanken är med all sannolikhet en volymtank, även kallad knäpptank.
Har du små radiatorer i huset?
 
Tanken ser ut som en arbetstank vilken separerar flöden från vp och rad systemet så att båda kan ha rätt flöden samt att vp får lite mera vatten att jobba mot.
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Y
L lordi skrev:
Om du tittar på ovansidan, så brukar det sitta en dekal med modellbeteckning, tillverkningsår mm.
Tanken är med all sannolikhet en volymtank, även kallad knäpptank.
Har du små radiatorer i huset?
Jag kollade inte så noga (besökare) men tror det var enkelpanel likt den på bild. Kanske dubbel.
Med med moderna termostater och luftare.
Kanske rentav ettrörsystem, kopplet fick mig att tänka på det, fast jag såg inte färgmarkeringar på rören.
2876_1.jpg
Knäpptankar trodde jag bara var ett litet enkelt kärl med 2rör, ett in, ett ut.
Fast det smurfen nämnde lät vettigt, huset har klurig planlösning med många rum högt och lågt.

Får kika efter klistermärke. Frågar för att få tag i rätt manual. :)
 
Y
En IVT greenline HE C9 från 2010

Ska leta efter manualen nu men vet ni om denna har tråkigheter eller roliga egenskaper som kan vara bra att kännatill? Går den att uppdatera likt min Nibe & ett usbminne?
 
En kraftig vp kräver högt flöde för ok delta är rad systemet klent funkar det inte då blir det arbetstank eller köra på med högt delta och mycket start stop.
 
Ivt går inte uppdatera via usb minne kanske en installatör kan uppdatera om det behövs.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.