Vilken IVT bergvärme modell är detta?
Och vad gör detta kärlet som jag tror är kopplat mot radiatorerna.
Först tänkta jag värmeväxlare, sen volymökare, men just att det är dubbla rör in och ut samt cirkulationspump. Kan det vara att huset har varmvattencirkulation? Eller är det bara att bergvärmepumpen inte har beredaren inuti sig så den detta är beredaren. isf väldigt liten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och vad gör detta kärlet som jag tror är kopplat mot radiatorerna.
Först tänkta jag värmeväxlare, sen volymökare, men just att det är dubbla rör in och ut samt cirkulationspump. Kan det vara att huset har varmvattencirkulation? Eller är det bara att bergvärmepumpen inte har beredaren inuti sig så den detta är beredaren. isf väldigt liten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kollade inte så noga (besökare) men tror det var enkelpanel likt den på bild. Kanske dubbel.L lordi skrev:
Med med moderna termostater och luftare.
Kanske rentav ettrörsystem, kopplet fick mig att tänka på det, fast jag såg inte färgmarkeringar på rören.
Knäpptankar trodde jag bara var ett litet enkelt kärl med 2rör, ett in, ett ut.
Fast det smurfen nämnde lät vettigt, huset har klurig planlösning med många rum högt och lågt.
Får kika efter klistermärke. Frågar för att få tag i rätt manual.
Klicka här för att svara