vi ska tillägssisolera vårat sutteränghus, både den putsade delen och under träffasaden.
Vilken typ av isolering skulle ni rekommendera?
 
Behövs tyvärr lite mer info än så.
 
Ska ni isolera på insidan alltså? Eller ska ni dränera om samtidigt och bygga nytt lager utanpå putsen?
Hur gammalt är huset? Vad finns i väggarna idag?
 
Under putsen är en betong vägg, bakom det finns träbalkar med en liten luftspalt och sen glasull gips osv.
På ett ställe så är ca 1m av putsen är under gjord så där ska det dräneras.
Några ställen av putsväggen kommer också att ha jord ca40cm upp på väggen, dräneringen är gjord men vi har inte fyllt i det igen.
En av puts väggarna är helt över jord.
Under träfasaden har vi inte kollat vad som finns än, huset är byggt 67
Behöver ni veta mer?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.