Har i en tidiagre tråd fastställt att jag har en Nordic 2002-
Jag trodde det var bottenmembranet som läckte, men det är inloppsventilen som inte stänger riktigt. Stoppar jag flottörhuet med handen starx innan toppläget så stänger den, men sen i sitt toppläge så släpper den på. Så det blir en ny komplett inloppsventil.

När jag kollar på Gustafsbergs reservdelslista så får jag upp en inloppsventil RSK-nr: 7890799 ART: 9GN00210
Den ser dock inte ut som min ventil. Den verkar dock sitta i de flesat dom har. Så troligen esätter denna den jag har (elelr så ahr min rent av blivit bytt någong gång under årens lopp).

Dock kan jag på vissa rörsidor hitta en som ser ut som min, verkar vara en Fluidmaster https://www.vvsochbad.se/fluidmaste...j412UaJ_rhIr2Dd4F5_0SVncp3XdJauQaAgEeEALw_wcB

Så min fundering är då skall jag lita på Gutafsbergs art nr och köpa deras som dessutom är betydligt billiagare, men inte ser ut som den som sitter i idag? Har det någon större betydelse överhuvudtaget, är detta universalprodukter, så länge ventilen sitter åt rätt håll och rätt diameter???

Min ser ut som bild 1 nedan. Bild 2 visar hur den ser ut som är med på Gustafsbergs reservdelslista. Bild 3 visar fluidmastern som ser mycket lik ut den jag har. Kostar dock nästan dubbelt mot den blåvita:)

Översikt av en toalettstolstank som visar en defekt inloppsventil med synlig flottör och mekanism, mot bakgrund av vattennivån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En ny blåvit toalettinloppsventil med flottör och monteringstillbehör isolerad mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svart inloppsventil för toalett med röd flottör och gängad metallanslutning.

Hej
Vilken modell valde du sen o passade den ?
Jag är i precis samma sits just nu o ska välja vilken jag ska köpa 😊

Suulan Suulan skrev:
Hej
Vilken modell valde du sen o passade den ?
Jag är i precis samma sits just nu o ska välja vilken jag ska köpa 😊
Det blev orginalet, den blå. Funar kanon!

Tack så mycket för svar. Köpte samma efter jag läste ditt svar o gick den idag o har kopplat in den o det funkar klockrent 😀

• Gilla
mojjen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.