Ta reda på skvallret innan du flyttar in för märkligt nog så följer det med beteenden från tidigare med ett hus...

Om grannar har tyckt illa om dom som säljer så brukar dom berätta detta vitt och brett för fotgängare etc..

Var med om att grannarna behandlade en nyinflyttad på samma dåliga sätt som dom gamla för att dom inte klarade av att ändra beteende.
Dom nyinflyttade blev aldrig heller inbjudna till kvarterets kräftkalas..
Ingen kunde vara trevlig i det huset...

Servitut är viktiga att kolla upp men också vad som folk har tagit sig friheter med..i mitt fall så ville grannarna parkera på min fastighet..man ville använda min garageutfart för sin egen hade man byggt bort..

Kommunen kan ha speciella förbindelser med grannar se upp med detta korruption...fråga hastigt om du kan få hjälp av någon granne med kommunen tex..innan dom känner dig..

Syna området..överprydliga grannar är ett hot dom vill lägga sig i dina göranden..

Kolla om alla är medlemmar i samma kyrka eller förening se upp se upp!

Barn som går till skolan hur ser dom ut när dom går...

Det finns massor du bör kolla för du köper inte en fastighet utan dina grannar..så ett lågt pris kan betyda som i mitt fall att jag flyttade rätt in i helvetet!

byggarätt skrev:
Ta reda på skvallret innan du flyttar in för märkligt nog så följer det med beteenden från tidigare med ett hus...

Om grannar har tyckt illa om dom som säljer så brukar dom berätta detta vitt och brett för fotgängare etc..

Var med om att grannarna behandlade en nyinflyttad på samma dåliga sätt som dom gamla för att dom inte klarade av att ändra beteende.

Servitut är viktiga att kolla upp men också vad som folk har tagit sig friheter med..i mitt fall så ville grannarna parkera på min fastighet..man ville använda min garageutfart för sin egen hade man byggt bort..

Kommunen kan ha speciella förbindelser med grannar se upp med detta korruption...fråga hastigt om du kan få hjälp av någon granne med kommunen tex..innan dom känner dig..

Syna området..överprydliga grannar är ett hot dom vill lägga sig i dina göranden..

Det finns massor du bör kolla för du köper inte en fastighet utan dina grannar..så ett lågt pris kan betyda som i mitt fall att jag flyttade rätt in i helvetet!
Tyvärr inte ovanligt och jag lider med dej......

byggarätt skrev:

Ajdå, låter som att du verkligen har något att berätta om grannproblem, inte så kul direkt. Fast nog skulle det kännas lite fel att sitta och spana på skolbarnen i området och analysera deras klädsel och utseende... :P

"Banjo-varning"?

Nanny Fine
Nyfniken skrev:
När du ringer kommunen, passa på att fråga runt lite allmänt om området, historia/problem/radon etc. Enligt min erfarenhet är det ofta pratglada gubbar som jobbar där. :)

Är radonprotokollet gammalt så ska man komma ihåg att någon gång på 90-talet så ändrade man mätmetod så gamla siffror skall multipliceras med två (kommer inte ihåg årtalet). Mäklarna brukar inte vara givmilda med den informationen...

-94.

Står det att man mätt radondotterhalt = gammalt protokoll - dubbla värdet för att kunna jämföra med dagens värden.

Står det radongashalt = nytt protokoll - rekommendation årsmedelvärde < 200bq/kbm.

Taken skrev:
Ajdå, låter som att du verkligen har något att berätta om grannproblem, inte så kul direkt. Fast nog skulle det kännas lite fel att sitta och spana på skolbarnen i området och analysera deras klädsel och utseende... :P
Jojjo jag menade att man ser om människor ser glada ut eller ej..och inget annat.

Nej grannar som ägnar sig åt att lägga sig i saker dom inte har att göra med är ett stort problem och jag trodde att kommun och andra myndigheter hjälper den som är utsatt.
Det är i verkligheten tvärt om.
Så se verkligen till att du inte hamnar i ett område med tokar för då spelar det ingen roll hur fastigheten är.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.