carra skrev:
Jag tycker inte att du skulle ha bytt bort Lf. Men det är jag det:).
Hur var det, var det LF du hade jobbat på?

Att ingen reagerar på att LF har lägst premier?
Vad innebär det i slutänden...?
Gör de sämre vinster än andra aktörer?

Jag ångrar bittert att jag haft LF som försäkringsbolag.

Redigerat:
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
C
Nej!

Men jag vet hur många fördelar man har genom att kunna träffa /personligen/ de man kommer I kontakt med jmf. med riksbolagen som centraliserat sin hantering till lite varstans I Sverige o inte nödvändigtvis där du har nära till dem... Du kan "alltid" ringa en Lf VD om det behövs o komma upp o prata med honom eller henne.Försök det på ett riksbolag:D

C
Lf har inte alltid lägst premier... men de har inget behov av utdelning till sina aktie ägare eftersom Lf är ömsesidiga bolag..kanske därför de har låga premier,ibland...

Ömsesidiga bolag ägs av sina försäkringstagare....

Redigerat:
C
Cust 3000

Menar du på fullt allvar att Lf inte rättar sig efter sin egen försäkringsnämnd? Eller menar du allmänna reklamationsnämnden?

Beträffande de sistnämnda har jag aldrig ens hört talas om att bolagen inte rättat sig efter ARN.

Beträffande de förstnämnda redovisas ju inte det så det har jag ingen uppfattning om,men utan att betvivla sanningshalten I vad du skriver,du vet ju själv bäst,du är ju part, så verkar det mycket overkligt....men ,ja, kanske?

Jag förutsätter att tvisten rör sig om dig som kund och dem som försäkringsgivare och att du inte är skadelidande,alltså att ersättning förvägras dig på grund av disskussioner om vem som är vållande t.ex.

Berätta vad tvisten rör sig om,om du vill...

Försäkringsnämnden, ja!
Jag kan berätta mera vid ett senare tillfälle.

C
Klarar du disk. själv? Du har ju rättskydd I din försäkring hos Lf. och den gäller även vid en tvist med dem o du väljer ju själv ditt biträde (advokat,kanske). Skulle tro med den begränsade info.vi har (0) att du behöver hjälp för att hantera detta på rätt sätt....Alltså att få din rätt tillgodosedd...

• Gilla
D09
  • Laddar…
Konsumenternas försäkringsbyrå (som är seriösa) har nyligen gjort en genomgång av en stor del av alla hemförsäkringar. De har valt att fokusera på kvalité, dvs vad den faktiskt täcker och inte vad den kostar…vilket ofta glöms bort.

Bäst blev Folksam (Stor).

Läs här:
http://bankforsakring.konsumenternas.se/Sidfot/Om-oss/Aktuellt/Basta-hemforsakringen/

tabell här:
http://bankforsakring.konsumenterna...ar/Om-hemforsakringar/Jamfor-hemforsakringar/

Även DN har skrivit en del om detta, att det är mycket prishysteri på försäkringar, men att få verkligen kollar villkoren och detaljerna i deras försäkringar. Nästa jämförelse ska tydligen bli barnförsäkringar, blir intressant att se...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.