34 507 läst ·
25 svar
35k läst
25 svar
Vilken glans på köksluckorna i vitt?
Men du kan ju inte ta in något vitt i rummet! *ritar kors i taket* Hur skulle det se ut? Nu handlar det ju om att lura kroppen och förändra en människas verklighetuppfattning - och då får man helt enkelt, som ägare av ett hus i s0502-y, måla allt i huset i samma kulör. På med lackfärg på kyl och spis bara...OlaF skrev:
*vrider sig av skratt*
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 232 inlägg
Dessutom såg jag att allt var orangegult när jag stod och tittade in i huset ute i snöovädret. Konstigt, det brukar ju vara vitt? Måste jag måla om igen?

Jag skulle lämna in luckorna för lackning.
Då får du tvåkomponentsfärg och garanterat ett bättre resultat, både utseendemässigt och kvalitetsmässigt.
(om du nu inte är målarsläkting och gillar penseldrag vill säga, för det fallet kan du måla först och lämna in för lackning med behållande av penseldrag).
Har själv gjort detta med innerdörrar och det blir precis som nytt, fastän dörrarna är 60-100 år gamla.
Då får du tvåkomponentsfärg och garanterat ett bättre resultat, både utseendemässigt och kvalitetsmässigt.
(om du nu inte är målarsläkting och gillar penseldrag vill säga, för det fallet kan du måla först och lämna in för lackning med behållande av penseldrag).
Har själv gjort detta med innerdörrar och det blir precis som nytt, fastän dörrarna är 60-100 år gamla.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 232 inlägg
Intressant och bra med förstahandsuppgifter, med tanke på att Flüggers Alflex40 blev perfekt till våra luckor. Jag utgick ifrån (svårinhämtade) uppgifter från IKEA Bäckebol i Göteborg.matte75 skrev:
Kan du också verifiera att det är S 0502-Y på Applåd? Det "ser" ju ut att stämma. I de flesta belysningar i alla fall.
Vi har inga så kallade "färgkoder" på våra färger vi använder. Vi köper hem färgen i 200liters fat. Receptet på färgen finns hos färgtillverkaren(Akzo Nobel).Johan Gunverth skrev:Intressant och bra med förstahandsuppgifter, med tanke på att Flüggers Alflex40 blev perfekt till våra luckor. Jag utgick ifrån (svårinhämtade) uppgifter från IKEA Bäckebol i Göteborg.
Kan du också verifiera att det är S 0502-Y på Applåd? Det "ser" ju ut att stämma. I de flesta belysningar i alla fall.
Klicka här för att svara