Är det någon som har koll på vilken gasoltub man ska köpa till en Weber Genesis E-335? En PC5 borde få plats under men vore ju toppen om det fick plats en PC10 så man slapp byta lika ofta. Någon som har erfarenheten?
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Du hänger flaskan på sidan, inte i skåpet.
 
Stefan N: i den nya modellen så är det förvaring i skåpet inte på utsidan.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Man hänger flaskan i en våg inne i skåpet.
En PC10 är nog för hög (57,1 cm)

LP Tank Requirements •
  • The tank must be approximately 18¼ inches (46.35cm) high and 12¼ inches (31.1 cm) in diameter with a marked 20 pound (9.07 kg) LPG capacity or 47.6 pound(21.6 kg) water capacity as stated by the manufacturer.
Other tanks may be acceptable provided they are compatible with the grill retention means (tank scale).

Sidan 7 i manualen.

https://assets.ajmadison.com/ajmadison/itemdocs/Genesis335-435_Owners_Guide.pdf
 
Här använder vi två PC5 av främst skälet att gasflaskor ska transporteras stående vilket är bökigt med PC10 i våra bilar. Vår 19 år gamla Weber har inget problem med stora gasflaskor då flaskan står bredvid grillen.
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Hittade detta för en Weber Genesis E-425s.

”Inte nog med det, produkten är utrustad med en uttagbar fettbehållare och kabinett med plats för en 65 cm hög gasolflaska.”

En PC10 är ca 59cm hög så det borde bli på håret med en PC10 under.
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
T Thomjoj skrev:
Hittade detta för en Weber Genesis E-425s.

”Inte nog med det, produkten är utrustad med en uttagbar fettbehållare och kabinett med plats för en 65 cm hög gasolflaska.”

En PC10 är ca 59cm hög så det borde bli på håret med en PC10 under.
Men det är ju olika modeller så dom har olika storlek.

Manualen till 335 säger:
Tuben måste vara cirka 18¼ tum (46,35 cm) hög.
Om det är sant eller inte vet jag inte, men 12-13 cm högre flaska känns mycket...
 
  • Gilla
Rami Kada och 1 till
  • Laddar…
Jag har en vanlig PC10 under min 335. Inga problem 👍🏼


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Jag har en vanlig PC10 under min 335. Inga problem 👍🏼


/Jocce
Låter ju toppen! Får man vara så fräck och fråga om bild? Kommer du åt att vrida av gasen på tanken?
 
T Thomjoj skrev:
Låter ju toppen! Får man vara så fräck och fråga om bild? Kommer du åt att vrida av gasen på tanken?
Ska försöka komma ihåg att fota det imorgon när jag kommit hem.

Ja, man kommer åt att skruva av / på utan problem.

Det är halvtajt att få in den, men det går.


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Ska försöka komma ihåg att fota det imorgon när jag kommit hem.

Ja, man kommer åt att skruva av / på utan problem.

Det är halvtajt att få in den, men det går.


/Jocce
Vore helt super om du hittade tiden för en bild. Skulle verkligen uppskattas som sagt.

/Thomas
 
Kör en P6 om du vill öka mängden gas?
 
T Thomjoj skrev:
Vore helt super om du hittade tiden för en bild. Skulle verkligen uppskattas som sagt.

/Thomas
Kom på det när jag drog igång kvällens foodprep för gräsänklingsvecka, så här kommer bilder, inklusive maten...#grillarmansåfotarman 😂

Gasolgrill från Weber på en träaltan redo för matlagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Weber gasolgrill med stängt lock på träaltan, grillverktyg och gasoltub synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gasolflaska i grå plast inuti en grill, redo för matlagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person öppnar gasolflaska inför matlagning på en gasolgrill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person som byter gasolflaska i en grill under förberedelser för matlagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gasolgrill med grillad kyckling och majskolvar mot en husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Jocce
 
  • Gilla
Tinototem
  • Laddar…
Men se där! Tusen tack för bilderna!
Hoppas maten smakade =)
 
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.