8 689 läst ·
31 svar
9k läst
31 svar
Vilken funktion har detta betongröret?
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Nej det här kan vi inte gå sömnlösa och grubbla på hela långa julhelgen.
Fram med vinkelslipen och skär av bultarna så du kan lyfta på locket!
Tänk vad spännande att vara den första som ser ner i underjorden som den såg ut för 50 år sedan
Fast risken är ju att det blir ett västgötaklimax. Har ni sådana i Norrbotten
Fram med vinkelslipen och skär av bultarna så du kan lyfta på locket!
Tänk vad spännande att vara den första som ser ner i underjorden som den såg ut för 50 år sedan
Fast risken är ju att det blir ett västgötaklimax. Har ni sådana i Norrbotten
En tidskapsel?!?
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 715 inlägg
Ja... Det var inte brist på förslag här inte. Ser ut som jag måste öppna röret på ett eller annat sätt så att vi alla kan få gå vidare.
Återkommer när jag har mer info.
Edit: Röret går förövrigt en bit ner i marken, har provat att gräva och rubba skiten men det sitter fast.
Återkommer när jag har mer info.
Edit: Röret går förövrigt en bit ner i marken, har provat att gräva och rubba skiten men det sitter fast.
Redigerat:
Tycker det ser ut som ett stadigt fundament för någonting, flaggstång? Stämmer med bultarnas placering och märkena i betongen...
Mysteriet är löst! Tog fram släggan och gjorde en chansning.
Röret var fullt med grus och verkar som tidigare nämndes används som fundament av nåt slag (flaggstång?). En viss besvikelse sveptes dock över mig då röret verken innehöll några missiler eller annat hemligstämplat material
Krossade betongen en bit ner under marknivå och fyllde igen, så nu slipper man den fula skiten iallafall.
Röret var fullt med grus och verkar som tidigare nämndes används som fundament av nåt slag (flaggstång?). En viss besvikelse sveptes dock över mig då röret verken innehöll några missiler eller annat hemligstämplat material
Krossade betongen en bit ner under marknivå och fyllde igen, så nu slipper man den fula skiten iallafall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Bra jobbat! Nu kan ta helg i lugn och ro 
God Jul!
God Jul!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Tänk om den hade innehållit sprängmedel, då hade vi aldrig fått veta, en död TS skriver inte mer.
Protte
Protte