Nej det här kan vi inte gå sömnlösa och grubbla på hela långa julhelgen.

Fram med vinkelslipen och skär av bultarna så du kan lyfta på locket!

Tänk vad spännande att vara den första som ser ner i underjorden som den såg ut för 50 år sedan :)

Fast risken är ju att det blir ett västgötaklimax. Har ni sådana i Norrbotten ;)

Slägga sönder den om den ändå skall bort. Are you a man or a mouse? Who dare wins..

En tidskapsel?!?

dextrocell skrev:
En tidskapsel?!?
Ja! Det ser väl alla att det är en TARDIS!?

• Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
Korvgubbe
Fast TARDIS:en är ju ingen tidskapsel utan en tidsmaskin (med pool).

Ja... Det var inte brist på förslag här inte. Ser ut som jag måste öppna röret på ett eller annat sätt så att vi alla kan få gå vidare.

Återkommer när jag har mer info.

Edit: Röret går förövrigt en bit ner i marken, har provat att gräva och rubba skiten men det sitter fast.

Redigerat:
Tycker det ser ut som ett stadigt fundament för någonting, flaggstång? Stämmer med bultarnas placering och märkena i betongen...

Flaggstångsfundament.

Vad är det för mått mellan bultarna?

Jag sätter en peng på att röret är fyllt med betong.

Håldelningen på fundamentet ser ut att kunna passa M60 kulspruta eller något åt det hållet, kan ha fel! :x

mvh

Mysteriet är löst! Tog fram släggan och gjorde en chansning.
Röret var fullt med grus och verkar som tidigare nämndes används som fundament av nåt slag (flaggstång?). En viss besvikelse sveptes dock över mig då röret verken innehöll några missiler eller annat hemligstämplat material:thumbdown:

Krossade betongen en bit ner under marknivå och fyllde igen, så nu slipper man den fula skiten iallafall.
S6nprdS.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
danielandersson och 8 till
  • Laddar…
Bra jobbat! Nu kan ta helg i lugn och ro :)

God Jul!

• Gilla
corre och 2 till
  • Laddar…
Tänk om den hade innehållit sprängmedel, då hade vi aldrig fått veta, en död TS skriver inte mer.

Protte

• Gilla
spekerök
  • Laddar…
stoif skrev:
Jag sätter en peng på att röret är fyllt med betong.
Kändes ändå bra att ha lite rätt (jag ser att betongen går ned en bit iaf), även om det kanske var en lågoddsare :-)

Min andra gissning hade varit Jimmy Hoffa.

Bra med snabb återkoppling, nu slipper vi grubbla över detta till sillen.

• Gilla
spekerök
  • Laddar…
Grattis!
Du vågare.. Köp en lott.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.