10 243 läst ·
3 svar
10k läst
3 svar
Vilken firma är bästa då det gäller att köpa fönster. Bästa kvalite till bästa pris. Rekommendatione
Du skall skilja mellan fönstertillverkare och säljföretag av fönsterbyte!
Dom bästa tillverkare av fönster finns i Bohuslän t.ex H-fönster med flera sedan finns Elitfönster i Vetlanda samt Svenska fönster i Edsbyn som tillverkat år Traryds Fönster , SP- Fönster samt Mockfjärds.
Billigaste får du om du får en offert från din lokala snickare eller träbolag eller tillverkaren direkt och anlitar en lokal byggfirma.
Dyrast och sämst är att få hembesök av en säljare från Mockfjärds, det är bara ett säljföretag som köper fönster från Svenska Fönster ( inget fel på fönstren) men montaget är oftast under all kritik, med hårt pressade lokala montage-företag som inte har råd att betala erfarna snickare. Men det finns undantag.
På 10 fönster + en altandörr kan skillnaden bli lätt 50`-80`000:- mer än en lokal leverantör.
Dom bästa tillverkare av fönster finns i Bohuslän t.ex H-fönster med flera sedan finns Elitfönster i Vetlanda samt Svenska fönster i Edsbyn som tillverkat år Traryds Fönster , SP- Fönster samt Mockfjärds.
Billigaste får du om du får en offert från din lokala snickare eller träbolag eller tillverkaren direkt och anlitar en lokal byggfirma.
Dyrast och sämst är att få hembesök av en säljare från Mockfjärds, det är bara ett säljföretag som köper fönster från Svenska Fönster ( inget fel på fönstren) men montaget är oftast under all kritik, med hårt pressade lokala montage-företag som inte har råd att betala erfarna snickare. Men det finns undantag.
På 10 fönster + en altandörr kan skillnaden bli lätt 50`-80`000:- mer än en lokal leverantör.
Redigerat:
Jag har goda erfarenheter av kunnigt folk när jag köpt på https://www.fonster24sju.se/B Briaxxm skrev:
De hade dessutom en mycket bra internetbeställningssida.
Fraktkostnaden var försumbar, runt 600 kr, och karln som jag ringde passade på att korrigera min beställning eftersom jag hade missuppfattat skillnaden i glasnivå mellan olika fönstertyper. Dessutom tog han ner priset några tusen eftersom det var en rätt stor beställning. Fönstersorten var bohusländska Nordan Ntech som vi är mycket nöjda med.
Vid leverans stämde allt.
Jag anlitade egen snickare för själva bytet.
Kolla denna tråd för typfall
https://www.byggahus.se/forum/threads/varning-foer-mockfjaerds-foenster.368073/
Om ni inte är nöjda och tänker hålla inne en del betalning, så håll summan under 1/2 basbelopp som för 2021 är 47`600kr alltså Max 23`000kr ! Lämpligen 20`000:-
Vid en rättslig konflikt vill inkassoföretag inte ta i ärendet, och parterna var för sig får ta sina egna kostnader.
https://www.byggahus.se/forum/threads/varning-foer-mockfjaerds-foenster.368073/
Om ni inte är nöjda och tänker hålla inne en del betalning, så håll summan under 1/2 basbelopp som för 2021 är 47`600kr alltså Max 23`000kr ! Lämpligen 20`000:-
Vid en rättslig konflikt vill inkassoföretag inte ta i ärendet, och parterna var för sig får ta sina egna kostnader.
Redigerat:
Klicka här för att svara