3 124 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Vilken fasadtyp gillar du bäst?
Hej alla glada!
Det skulle vara intressant att veta vilken fasadtyp som rent generellt är populärast här på forumet.
Tänk er att det gäller ett 1½ -plans hus av typen på bilden men med källare .
- Använd fantasin och skriv gärna färger på tegel osv om ni känner för det.
- Väljer ni tegel för "underhållsfriheten"
- Träfasad för möjligheten att förändra osv...

Det skulle vara intressant att veta vilken fasadtyp som rent generellt är populärast här på forumet.
Tänk er att det gäller ett 1½ -plans hus av typen på bilden men med källare .
- Använd fantasin och skriv gärna färger på tegel osv om ni känner för det.
- Väljer ni tegel för "underhållsfriheten"
- Träfasad för möjligheten att förändra osv...
Eternit, underhållsfritt.
Stående träpanel, för att de passar våran smak.
Enkelt att fixa själv, om det behövs byta nån bräda eller så.
Möjligheten att måla om huset i annan kulör om man nu så vill.
Vi själva tycker att ett trähus ser "varmare" ut än ett i tegel, som vårat var tidigare.
Enkelt att fixa själv, om det behövs byta nån bräda eller så.
Möjligheten att måla om huset i annan kulör om man nu så vill.
Vi själva tycker att ett trähus ser "varmare" ut än ett i tegel, som vårat var tidigare.
Medlem
· Västerbotten
· 839 inlägg
Jag gillar inte den typen av stående lockpanel, det blir alldeles för randigt. Men en locklistpanel (som är min egen favorit) passar inte riktigt på en katalogvilla, tycker jag, så... liggande fasspontpanel skulle jag vilja säga.
Jag röstade på puts, eftersom det är vad vi har och för att vårt hus skulle se skrutt ut med träpanel, och grannen som har trä är inte helt nöjd med att behöva måla om titt som tätt (Skåne, 3 kilometer från havet). Men det beror jättemycket på hus. Hade jag byggt hemma i Småland hade det självklart blivit en traditionellt småländsk hustyp med stående träpanel. Jag gillar helt enkelt hus som ser ut att höra hemma i det kulturlandskap där de ligger.
Klicka här för att svara