Hej,
Vi tänkte rusta upp en furutrappa från 70 talet.
Första tanken är att måla den vit enligt dessa steg :
- Montera ner spaljeerna.
- Slipa, spackla och slipa
- Måla med skyddslager av någon typ av färg så att inte det gula blöder igenom
- Måla 2 lager vit
Låter det rimligt? Vad ska man använda som bariär och vilken ytfär håller bra kvalité? Nordsjö? Sadolin? Bör man även lägga några lager lack som skydd?
Vi hade också kunnat tänka oss lacka trappan om man kan få en mer grå ton på den, d.v.s inte ful som lackad furu annars blir.
Vi tänkte rusta upp en furutrappa från 70 talet.
Första tanken är att måla den vit enligt dessa steg :
- Montera ner spaljeerna.
- Slipa, spackla och slipa
- Måla med skyddslager av någon typ av färg så att inte det gula blöder igenom
- Måla 2 lager vit
Låter det rimligt? Vad ska man använda som bariär och vilken ytfär håller bra kvalité? Nordsjö? Sadolin? Bör man även lägga några lager lack som skydd?
Vi hade också kunnat tänka oss lacka trappan om man kan få en mer grå ton på den, d.v.s inte ful som lackad furu annars blir.
Klicka här för att svara
