Är det inte fint som det är?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Babyblå med lila knutar tror jag hade blivit snyggt
Varför är alla så rädda för FÄRG? Jag förstår inte varför de flesta nybyggda hus skall målas i gråskala. I ett område med nya hus en grå vinterdag med snö på marken, kan man tro att färgseendet försvunnit.
Jag googlade fram färgen och kan ha fått ett missvisande resultat. Generellt tycker jag inte grått passar med röda tak, men jag får nog backa lite då jag inte tycks ha full koll på gråmossa. Valen av färg på knutar du har nu är snorful hur som helstdanlin skrev:
Först och främst, FÅR ni välja vilken nyans ni vill? Ingen stadsplanering som säger något speciellt om färger???
Om ni får välja fritt: Varför inte en snygg grön nyans? Passar superbra med rött/oranget tak! Gult ör också väldigt fin till rött tak. Både grönt och rött finns traditionellt i olika nyanser över större delen av landet så man kan säkert hitta npgot passande genom att titta runt på äldre hus.
Vill ni vara mer djärva så varför inte (mörk)blått eller mörkgrått/svart?
Av Beckersfärgerna hade jag hellre valt Jord, Ebb eller Hasselnöt snarare än Gråmossa som känns ganska intetsägande. Om det inte är just en mycket neutral och "lagom" färg ni är ute efter
Om ni får välja fritt: Varför inte en snygg grön nyans? Passar superbra med rött/oranget tak! Gult ör också väldigt fin till rött tak. Både grönt och rött finns traditionellt i olika nyanser över större delen av landet så man kan säkert hitta npgot passande genom att titta runt på äldre hus.
Vill ni vara mer djärva så varför inte (mörk)blått eller mörkgrått/svart?
Av Beckersfärgerna hade jag hellre valt Jord, Ebb eller Hasselnöt snarare än Gråmossa som känns ganska intetsägande. Om det inte är just en mycket neutral och "lagom" färg ni är ute efter
Redigerat:
Klicka här för att svara