1 157 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Vilken energimätare?
Tänkte ge min fru en energimätare i julklapp (titta inte sådär på mig, hon jobbar med energibesparing i fastigheter på Schneider Electric...)
Vilken skall man välja? Clasan har en, Kjell har en, Teknikmagasinet en. De ligger mellan 600-800 och verkar skapligt likvärdiga. Någon som har testat någon av dessa, eller andra varianter? Har inte klart för mig vad de kan ha för finesser som man borde ha. Den kommer att sitta mycket nära min router om det kan tänkas påverka positivt.
Vilken skall man välja? Clasan har en, Kjell har en, Teknikmagasinet en. De ligger mellan 600-800 och verkar skapligt likvärdiga. Någon som har testat någon av dessa, eller andra varianter? Har inte klart för mig vad de kan ha för finesser som man borde ha. Den kommer att sitta mycket nära min router om det kan tänkas påverka positivt.
Gillar de nya varianterna som finns som har möjlighet till appar. Om man vill ha en display + app så är nog Awareclock ett alternativ. Eliq kommer med en mätdosa som går direkt till appen (dvs ingen display). Dessa är operatörsoberoende. Det finns ju andra via specifika elbolag också (vattenfall och eon som exempel). Har sett någon mer diy variant som jobbar mot en dator.
Klicka här för att svara