Förklara gärna vad du ska göra.
Aceflex är bra att lägga i mark, med eller utan rör. Kan vara bra till stolpbelysning eller matarkabel till ett förråd t. ex. Jag trodde det var det du undrade eftersom du visar en bild på markrör.
Ska du dra kabel till ledbelysning i bastu eller ytterbelysning på ett hus finns det andra kablar. Så berätta gärna lite mer detaljerat vad du ska göra.
Aceflex är bra att lägga i mark, med eller utan rör. Kan vara bra till stolpbelysning eller matarkabel till ett förråd t. ex. Jag trodde det var det du undrade eftersom du visar en bild på markrör.
Ska du dra kabel till ledbelysning i bastu eller ytterbelysning på ett hus finns det andra kablar. Så berätta gärna lite mer detaljerat vad du ska göra.
Medlem
· Östergötland
· 253 inlägg
Elen kommer från huset där elcentralen finns. I marken går ett tomrör till vattenpumpen, ca 15 m och från den ska det gå ytterligare 10 m till bastun. Bastun är vedaledad.Müssli skrev:
Förklara gärna vad du ska göra.
I bastun finns små LED-lampor. Senare önskar vi placera ut några utebelysningar. Tillfällig last kan bestå av elmotorsåg eller liknande.
Funkar en sådan här jordkabel
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Vad har du för kabel till vattenpumpen? Effekt på denna? Tänke om man skulle sätta en central där du har vattenpumpen, alltså befintlig kabel, för ledlampor i bastun drar inte många watt..
Klicka här för att svara