Hej!
Jag ska sätta upp en hel del pärlspont hemma och tänkta köpa en tryckluftsdriven dyckertpistol för detta.
Det första jag undrar är vilken storlek på spikar bör jag använda, 1,2mm (18 gaug) eller 1,6 mm (16 gaug)?
Jag ska spika i sponten och vill inte att denna ska spricka men jag vill inte heller att brädorna ska ramla ner.
Det andra jag undrar är vilken dyckertpistol som är bra för den lämpliga spiken.
Jag är lite Makita-frälst

men är öppen för andra bra märken.
Motivera gärna varför den rekommenderade pistolen är bra.
Tack på förhand
Pawel