Hej!

Ska byta diskbänk i 60-talsköket i samband med höjning av arbetsytan. 1600 lång med hoar till höger.

Var ska jag köpa? Vad ska man tänka på?? Hittar bara ifö:s hur jag än letar.

Trodde i min enfald att det fanns på ikea, men de har slutat med hela bänkar...

/Elin

Återanvända den gamla? Dom gamla brukar vara av tjockare och mera stabil plåt och går att polera upp till nyskick med Autosol eller liknande polermedel. Gör ett försök :)
gaia

Hej!

Jag tycker att följande är viktigt på en diskbänk:

* Två hoar, varav en tillräckligt stor för en långpanna.
* Bra ventiler som är enkla att rensa. Jag gillar dem som man liksom kan plocka upp en liten korg i.
* Att den inte har en massa konstiga kanter som gör att det är svårt att ställa saker på den.
* Att den har upphöjda kanter runt om så att vattnet inte rinner ner på golvet.
* (Hög vattenkran.)

/pinebar

STALA. Rita upp den precis som du vill ha den, eller hitta en på blocket.

Jag har en Stala Seven 1600mm 40mm tjock med dubbla hoar till höger använd ca 5 mån som jag kan sälja till rätt pris. Skicka ett Message om du är intresserad kan jag skicka blider och data.

Tack för alla tips!

Har kollat runt lite mer och hittat några fler än ifö :)

Är det någon som har någon åsikt om vilket slags "undermaterial" som är bäst? Och vet någon vad ifö har på sina? Tänker inte köpa någon som bara är ett plåtskal...
Har sett några med mdf och andra med spånskiva.

pinebar: hög vattenkran är nog det största kravet vi har, efter egen erfarenhet med kran som mynnar 2 cm ovan bänken. Hur kan man bara???

/Elin

IFÖ ska vi välja. De enda som vad jag vet har silarna stansade direkt i botten. Det blir alltså inget försänkt utrymme med korgar o dyl som är svårt att hålla rent. Inte så sexigt men funkar i längden.  ;)

Miller skrev:
Jag har en Stala Seven 1600mm 40mm tjock med dubbla hoar till höger använd ca 5 mån som jag kan sälja till rätt pris. Skicka ett Message om du är intresserad kan jag skicka blider och data.
Hej Miller,

vi har planerat att köpa en Stala Seven (dock i andra mått än din). Vad är anledningen till att du säljer din? Hur är kvaliteten?

Jag uppfattar Stala seven som helt OK för priset som dom ligger i, helfyllda bänkar tex, Stala Style och andra ger ett klart gedignare intryck men då är det ju bra mycket mer än dubbla pengarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.