Halloj,

Håller på bygger en utbyggnad där vi har sadeltak öppet upp till nock men väljer att göra vanligt/plant innertak med gips över halva utbyggnaden.

kommer alltså fästa reglar mellan ena ytterväggen och den bärande väggen (den som går upp till nock). Här kommer spännvidden bli 2,5m på reglarna.
Kan göras cc600 eller 1200.
På det blir det gles och gips.

innertaket kommer inte ha isolering, all isolering är
Mellan takbalkarna då vi har öppet till nock på andra delen av utbyggnaden.

Mellan innertaket och taket blir ett utrymme där vi kommer kunna dra ventilation samt el m.m.

vad skulle ni rekommendera för dimension på reglarna?

Tack för hjälpen :)
// Erik
 
Har du en skiss?
 
Silver78 Silver78 skrev:
Har du en skiss?
tog en bild på hur det ser ut nu. Det är 2,2m exakt och är alltså på denna sida som innertaket ska vara. Andra sidan av mitten väggen ska vara öppen. Isolering och plast blir samma i hela taket.
45x145 cc60 borde väll räcka?
Inbyggt tak med träreglar och isoleringsskivor, markerat med texten "2,2m" som visar måttet på sidan där innertaket ska vara.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
120x45 räcker är i överkant.
 
Silver78 Silver78 skrev:
120x45 räcker är i överkant.
toppen tack, cc60? ☺️
 
Vad är det för gipsskivor?
 
Tänkte du sätta gles så är cc60 mer än nog
 
sätter gles på cc30
45x120 cc60 blir alltså bra
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Jepp
 
Tack för hjälpen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.