Halloj,
Håller på bygger en utbyggnad där vi har sadeltak öppet upp till nock men väljer att göra vanligt/plant innertak med gips över halva utbyggnaden.
kommer alltså fästa reglar mellan ena ytterväggen och den bärande väggen (den som går upp till nock). Här kommer spännvidden bli 2,5m på reglarna.
Kan göras cc600 eller 1200.
På det blir det gles och gips.
innertaket kommer inte ha isolering, all isolering är
Mellan takbalkarna då vi har öppet till nock på andra delen av utbyggnaden.
Mellan innertaket och taket blir ett utrymme där vi kommer kunna dra ventilation samt el m.m.
vad skulle ni rekommendera för dimension på reglarna?
Tack för hjälpen
// Erik
Håller på bygger en utbyggnad där vi har sadeltak öppet upp till nock men väljer att göra vanligt/plant innertak med gips över halva utbyggnaden.
kommer alltså fästa reglar mellan ena ytterväggen och den bärande väggen (den som går upp till nock). Här kommer spännvidden bli 2,5m på reglarna.
Kan göras cc600 eller 1200.
På det blir det gles och gips.
innertaket kommer inte ha isolering, all isolering är
Mellan takbalkarna då vi har öppet till nock på andra delen av utbyggnaden.
Mellan innertaket och taket blir ett utrymme där vi kommer kunna dra ventilation samt el m.m.
vad skulle ni rekommendera för dimension på reglarna?
Tack för hjälpen
// Erik
tog en bild på hur det ser ut nu. Det är 2,2m exakt och är alltså på denna sida som innertaket ska vara. Andra sidan av mitten väggen ska vara öppen. Isolering och plast blir samma i hela taket.Silver78 skrev:
45x145 cc60 borde väll räcka?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara