2 920 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Vilken digital höjdavläsare till fräsen?
Hej Pär!
Jag tänkte dels ha en skala på klyvanhållet (1,25 m klyvbredd) men också på justeranhållet (förutom teleskopförlängningen) och då handlar det om ca 2 m
Det är ändå hyfsat överkomliga priser, istället för att investera i en såg med detta förinstallerat
Jag tänkte dels ha en skala på klyvanhållet (1,25 m klyvbredd) men också på justeranhållet (förutom teleskopförlängningen) och då handlar det om ca 2 m
Det är ändå hyfsat överkomliga priser, istället för att investera i en såg med detta förinstallerat
Skulle du rekommendera en magnetskala? Det verkar ju inte så jobbigt att limma den på en bit alu. Och att den är mindre känslig för damm är såklart bra.pär h skrev:Det här företaget är väldigt trevliga att ha och göra med.
Dom har faktiskt en väldigt smidig upplyst display. Men jag tror dom bara har magnet skalor och det gör att man får meka lite mera. Måste limma magnet remsan på en bit aluminium tex. Den största fördelen med magnetskalor är att dom inte är lika känsliga för damm och att avläsaren till magnetbandet inte är så känsligt vid montage kan vara upp till 1-2 mm glapp mellan avläsare och magnetband.
[länk]
pär
Finns det några priser på prylarna på sidan?
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden