Funderar på att köpa en batteridriven cirkelsåg till mannen. Vi har nyligen flyttat till hus och har inte valt vilket verktygsmärke vi ska välja och just nu har vi lite allt möjligt blandat (och billigt). Tänker att vi ska välja något av lite bättre kvalité så kan man utöka med andra verktyg i samma märke framöver. Är lite inne på Dewalt? Tips?

Kolla på å köpa en hel väska nu i mellan dagarna kanske, dewalt makita hikoki Bosch Millwall. , bättre å lättare å jobba med samma batterier , men de kostar efter de å , men guld värt de

• Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
R R.D skrev:
Funderar på att köpa en batteridriven cirkelsåg till mannen. Vi har nyligen flyttat till hus och har inte valt vilket verktygsmärke vi ska välja och just nu har vi lite allt möjligt blandat (och billigt). Tänker att vi ska välja något av lite bättre kvalité så kan man utöka med andra verktyg i samma märke framöver. Är lite inne på Dewalt? Tips?
Fundera om den ska gå att använda ihop med sågskena, praktiskt tycker många.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
R R.D skrev:
Varför batteridrivet? Köper man en C6BU3 med sladd får man en maskin som bör hålla till flera husbyggen och hålla hela livet om man inte klyver plank 40h/v.

C6BU3 är en väldigt kompetent maskin men den är stor, tung och använder klingor med lite halvovanlig dimension (165 mm med 30 mm hål). Även om jag har en just en sådan så använder jag min Bosch 18v 6 dagar i veckan egen den är så lätt och smidig. Det enda jag inte är helt bekväm att göra med den är att kapa (eller ännu värre klyva) tryckimpregnerat virke. Det gäller också att ha ett extra batteri för den äter laddning så det står härliga till, även i lättare material.

Därmed inte sagt att det är just en Bosch GKS 18V-57-2 ni skall köpa, cirkelsåg använder man ju rätt lite jämfört med en skruvdragare. Börja med att välja en sådan som passar just era händer och utöka sedan vertygslådan när ni valt batterisystem.

• Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Varför batteridrivet? Köper man en C6BU3 med sladd får man en maskin som bör hålla till flera husbyggen och hålla hela livet om man inte klyver plank 40h/v.
Tänker att det är mer smidigt och att vårt behov inte är större än så. Sen även att man kan köpa till fler verktyg när vi ändå köpt batteriet.

F fribygg skrev:
Har en Hitachi C6BU2 med sladd hemma. En riktig gammal arbetshäst, väldigt nöjd med den. Men sen jag skaffade en batteridriven Makita DHS680 har jag nog aldrig använt C6BU2:an. Så mycket smidigare med en batterimaskin. Klarar av allt en sladdmaskin gör, dessutom mycket lägre ljudnivå på en borstlös motor.

P
Köp en sänksåg med skena istället.
Alternativit en cirkelsåg som går att koppla till just en skena
Cirkelsågen ha jag grövre klinga på dvs för "fulkapningar"
För skivor är det sänksågen med fina klingan..

Sen är det frågan om vad ni ser för någon som ska sågas. Har ni noll sågar så är cirkelsågen nog det första som skulle köpas men annars är girsågen den som går oftast hemma hos mig

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.