Jag blir helt virrig på detta. Försöker läsa och läsa men blir bara mer konfunderad. Har titta på några olika Bosch varianter. Framförallt dessa:

Bosch GCM 8 SJL
Bosch GCM 800 SJ
Bosch GCM 80 SJ

Finns det någon vänlig själ som kan förklara om det är någon väsentlig skillnad på dessa man bör tänka på? Prisjakt har ju extremt sparsmakat med information. Har varit in på Boschs hemsida men tycker inte jag blir så klok där heller. Forumtrådar är ju från en mängd olika årtal vilket gör det svårt att väga in informationen gentemot varandra.

Vad bör man tänka? Jag tycker mig läst till att mjukstart och laser kan vara vettigt att ha? Vi har precis köpt hus och tänker mig att det blir en del renoveringar vilket gör att en kap är ett måste.

Glad Påsk!
 
Har precis skaffat GCM 8 SJL och tycker den helt klart räcker för byggprojekt hemma, och säkerligen för mer proffesionellt bygge med! Och är helt klart bättre än de billigare modellerna. Känns stabil och påkostad!
 
Robbery Robbery skrev:
Har precis skaffat GCM 8 SJL och tycker den helt klart räcker för byggprojekt hemma, och säkerligen för mer proffesionellt bygge med! Och är helt klart bättre än de billigare modellerna. Känns stabil och påkostad!
Tack för ditt svar! Jag är inne på den också. Förstår som att den har laser men inte dom andra? Ska jag köpa en så vill man ju gärna köpa en rejäl direkt så man inte ångrar sig i efterhand.
 
GCM 8 sjl är en proffsmaskinen i mindre format än bjässarna. En riktigt bra maskin!
 
  • Gilla
Robbery
  • Laddar…
S sewage skrev:
Tack för ditt svar! Jag är inne på den också. Förstår som att den har laser men inte dom andra? Ska jag köpa en så vill man ju gärna köpa en rejäl direkt så man inte ångrar sig i efterhand.
Har ingen jättekoll på de andra modellerna, men jag är supernöjd med min. Använder kap/gersåg dagligen i mitt jobb, och denna känns faktiskt stabilare än de jag använt de senaste 10 åren. Mestadels har jag använt dewalt-maskiner då.
 
Tack båda för era svar! Det får bli en sådan!
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
GCM 8 SDE är något dyrare, men kan lutas åt båda hållen.
 
Microkatten
Med dagens 15% rabatt på Beijerbygg.se så kostar
gcm 8 SJL + GTA 3800 endast 4 751,50 kr!
Svårt att hitta bättre pris, men gäller endast idag, så skynda skynda! :D
 
  • Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
P
Microkatten Microkatten skrev:
Med dagens 15% rabatt på Beijerbygg.se så kostar
gcm 8 SJL + GTA 3800 endast 4 751,50 kr!
Svårt att hitta bättre pris, men gäller endast idag, så skynda skynda! :D
Tack för tipset :) Klickade just hem ett GTA 3800 bord till min Makita såg
 
  • Gilla
Microkatten
  • Laddar…
Microkatten
Jag köpte min uppsättning på Black Friday för 1,5 år sedan för 4895kr, så för mig är det billigare! ;)
 
Tänkte köra via Beijer också. Men direkt när jag lägger till bänken så blir frakten 3995 SEK....... Blev Toolab istället för några hundringar till. Bor i Borlänge så jag antar att frakten blir dyr för att det inte finns här i närheten?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.