13 345 läst ·
11 svar
13k läst
11 svar
Vilken Bosch kap/gersåg ska jag välja?
Jag blir helt virrig på detta. Försöker läsa och läsa men blir bara mer konfunderad. Har titta på några olika Bosch varianter. Framförallt dessa:
Bosch GCM 8 SJL
Bosch GCM 800 SJ
Bosch GCM 80 SJ
Finns det någon vänlig själ som kan förklara om det är någon väsentlig skillnad på dessa man bör tänka på? Prisjakt har ju extremt sparsmakat med information. Har varit in på Boschs hemsida men tycker inte jag blir så klok där heller. Forumtrådar är ju från en mängd olika årtal vilket gör det svårt att väga in informationen gentemot varandra.
Vad bör man tänka? Jag tycker mig läst till att mjukstart och laser kan vara vettigt att ha? Vi har precis köpt hus och tänker mig att det blir en del renoveringar vilket gör att en kap är ett måste.
Glad Påsk!
Bosch GCM 8 SJL
Bosch GCM 800 SJ
Bosch GCM 80 SJ
Finns det någon vänlig själ som kan förklara om det är någon väsentlig skillnad på dessa man bör tänka på? Prisjakt har ju extremt sparsmakat med information. Har varit in på Boschs hemsida men tycker inte jag blir så klok där heller. Forumtrådar är ju från en mängd olika årtal vilket gör det svårt att väga in informationen gentemot varandra.
Vad bör man tänka? Jag tycker mig läst till att mjukstart och laser kan vara vettigt att ha? Vi har precis köpt hus och tänker mig att det blir en del renoveringar vilket gör att en kap är ett måste.
Glad Påsk!
Har precis skaffat GCM 8 SJL och tycker den helt klart räcker för byggprojekt hemma, och säkerligen för mer proffesionellt bygge med! Och är helt klart bättre än de billigare modellerna. Känns stabil och påkostad!
Tack för ditt svar! Jag är inne på den också. Förstår som att den har laser men inte dom andra? Ska jag köpa en så vill man ju gärna köpa en rejäl direkt så man inte ångrar sig i efterhand.Robbery skrev:
Har ingen jättekoll på de andra modellerna, men jag är supernöjd med min. Använder kap/gersåg dagligen i mitt jobb, och denna känns faktiskt stabilare än de jag använt de senaste 10 åren. Mestadels har jag använt dewalt-maskiner då.S sewage skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Det har blivit dyrare!Microkatten skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-150#post-2704828
Tänkte köra via Beijer också. Men direkt när jag lägger till bänken så blir frakten 3995 SEK....... Blev Toolab istället för några hundringar till. Bor i Borlänge så jag antar att frakten blir dyr för att det inte finns här i närheten?
Klicka här för att svara