Förstår vad du menar. Den är inte för rivningsvirket man behöver klyva upp! Däremot fungerar den - tvärtemot vad någon påstod i en tråd igår - utmärkt för möbelsnickeri även med fin precision! Flyttbarheten har den ju emot sig när det är tyngre grejor. Förresten Dr Jerkyll, får du någon ordning på mätstickan?
Jag har inte prövat Julas stora bordssåg, men väl tittat på den, men inte jättenoga. Vad jag säkert vet är att jag varje dag hela veckan skulle välja en gammal Waco eller Jonsered om det fanns ett ordentligt klingskydd. Har en Waco med bordsformat ca 45x85 cm och alternerar mellan en 2,2 Kw-motor med 2800 varv och en 4 Kw-motor med 1400 varv. (Ska skaffa nya remskivor och bara köra med den senare). Den väger väl strax under 200kg och kan flyttas med kraftig pirra (från Biltema á 300kr). Något åt det hållet. På blocket borde man kunna hitta mycket för 6000kr som trumfar över Julasågen, men det är en smaksak, alla gillar inte gamla gjutjärnsmaskiner... Anhållet väger väl femton kg till Waco:n...