Hej alla ni som har unifyprylar.

Vi är på väg att flytta till en lgh på 99 kvm och har funderingar på vilken typ av unify AP som vi ska välja.
Alla rum har trådade nätverksuttag så dator, skrivare mm som behöver vara fast anslutna är ok men vi har även ett antal iPhone o iPad osv som vi vill ha via wifi och har då funderingar på vilka unify AP vi ska välja och även hur många vi behöver ha.

LGH har gipsväggar som innerväggar och "wc/bad" ligger i mitten av lgh, i övrigt har lgh rätt öppen planlösning.

Vi har idag en Unify USG som router och kommer att köpa en 16 portars switch för att kunna fullkoppla patchpanelen som sitter i elskåpet (fnv 12 dragna nätverkskablar i patchpanelen och lika många tomma uttagsplatser) jag (eller eg. elektrikern) ska dra ut ytterligare en nätverkskabel samt en elanslutning från elskåpet så jag kan placera min nas mm på en lämplig plats ovanpå en garderobslösning som finns i hallen mitt emot elskåpet.
Nu blev det mycket text men hoppas jag gjort min fråga ngt tydligare. Alltså vilken typ av Unify AP ska jag välja och hur många ?

/B

C
Ja, tyvärr har Ubiquiti krånglat till det så inåt h-e med sin uppsjö av modeller av accesspunkter.
Jag skulle ta någon av "bästsäljarna" och börja med en så länge.

H
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.