En 1,6 dual core

och

en 3,6 pentium

Så är en Dual Core som är något mindre än en Pentium 4, bättre och snabbare då den har dubbla kärnor eller hur är det

M
Beror nog helt på va du ska göra, t.ex: Om den aktuella mjukvaran inte är gjord för att utnyttja två kärnor parallellt så används bara en ändå.

Skalman65 skrev:

En 1,6 dual core

och

en 3,6 pentium

Så är en Dual Core som är något mindre än en Pentium 4, bättre och snabbare då den har dubbla kärnor eller hur är det
560J är liiite snabbare i single-threaded (ca 8-10%) men i verkligheten kommer E2140 vara snabbare. Det borde dock vara dött lopp mellan dom på vägen ner i soppkorgen :)

så om mjukvaran inte stöder dubbla kärnor så används bara en , skulle jag då ha 1,6 eller 3,2 ghz

och i ett sådant fall borde den lite snabbare p4 Cpun vara bättre eller

Skalman65 skrev:
så om mjukvaran inte stöder dubbla kärnor så används bara en , skulle jag då ha 1,6 eller 3,2 ghz

och i ett sådant fall borde den lite snabbare p4 Cpun vara bättre eller
Vad ska du använda datorn till? Lättare att svara då.

vanlig surf , bank , etc inget spelande eller annat som tungdrivet, någon enstaka gång enklare bild redigering,
har båda liggandes därför min fråga

Skalman65 skrev:
vanlig surf , bank , etc inget spelande eller annat som tungdrivet, någon enstaka gång enklare bild redigering,
har båda liggandes därför min fråga
Spelar ingen roll vad du väljer till den användningen.

Till den användningen blir dual coren snabbare då den kan fördela de olika programen på olika CPU oavsett om de har stöd för flera CPU.er eller inte.
Sen drar väl Core2 en hel del mindre ström vilket ger ett tystare och svalare system

Core2-processorn får cpumark 874 och P4:an får 434.

Enligt min uppfattning är bägge plågsamma att surfa med idag. Går du in på aftonbladet så kommer processorn att gå i taket av all flash. Har du moderkort och minnen liggandes så kan det vara värt att sätta ihop en burk av detta, annars är det nog bättre att köpa nya grejor. En sån gammal CPU har inget ekonomiskt värde idag.

Man får tacka, då blir det att montera in dual coren ,

Hur det påverkar "normal" surfning som du har skulle jag fortfarande vilja påstå att det inte har så stor betydelse vilken du väljer då det är din bandbredd på uppkoppling mot Internet som påverkar mest hur du upplever "snabbhet".

M
pelpet skrev:
Går du in på aftonbladet så kommer processorn att gå i taket av all flash.
inte om man använder flashblock :thumbup:

AndersS skrev:
Hur det påverkar "normal" surfning som du har skulle jag fortfarande vilja påstå att det inte har så stor betydelse vilken du väljer då det är din bandbredd på uppkoppling mot Internet som påverkar mest hur du upplever "snabbhet".
Det beror på lite grann vad man väljer för kombination av webbläsare, operativsystem och tilläggsprogram (som t.ex. flashblockerare). Jag har en bärbar med Core i5 M520 @ 2.4 Ghz och går man in på aftonbladet med den med IE8 utan någon flashblockering så kan det ofta bli väldigt trögt. Och då är det inte bandbredden som är problemet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.