Eternitfasad ska tas bort (av experter). Passar då på att tilläggsisolera och därefter ska det smällas upp ny fasad. Men vilken är den bästa fasaden? Vilka saker ska man tänka på: isoleringsförmåga/energieffektivitet, underhåll, pris? Hör gärna för och nackdelar med olika.

Plåt

• Gilla
Gula.huset
  • Laddar…
K
Tegel

• Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
Plast

• Haha
Huddingebo
  • Laddar…
G guggen skrev:
Plast
Plast?

• Haha
guggen
  • Laddar…
M MagicFingers skrev:
[länk]

tex
Tack!

Eternit är kanske den hållbaraste fasaden, verkar klara sej en mansålder utan underhåll och om den är hel och du tvättar av den håller den nog lika länge till.

• Gilla
Kontoristen7 och 6 till
  • Laddar…
L
Cortenstål.

• Gilla
Grod4n och 2 till
  • Laddar…
G Gula.huset skrev:
Eternitfasad ska tas bort (av experter). Passar då på att tilläggsisolera och därefter ska det smällas upp ny fasad. Men vilken är den bästa fasaden? Vilka saker ska man tänka på: isoleringsförmåga/energieffektivitet, underhåll, pris? Hör gärna för och nackdelar med olika.[/QUOTE
Frågan borde vara: vilken typ av fasad och behandling / kulör passar bäst till mitt hus. Bifoga bilder på huset och omgivningen.

Plåt i ljus färg tillverkad på 70 talet.
Mitt föräldrahem kläddes i plåt 1973, det har inte hänt nån ting sen dess, mer än att gavelspetsarna som är bruna blivit matta.
Snyggt är det inte, men håller minst i 50 år till.

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Plåt i ljus färg tillverkad på 70 talet.
Mitt föräldrahem kläddes i plåt 1973, det har inte hänt nån ting sen dess, mer än att gavelspetsarna som är bruna blivit matta.
Snyggt är det inte, men håller minst i 50 år till.
Mindre farligt än eternit, men bättre?

• Gilla
Gula.huset
  • Laddar…
Vad är definitionen av bäst i det här sammanhanget?
Estetik? Behov av underhåll? Pris?

• Gilla
Gula.huset
  • Laddar…
Koppar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.