Hej

Då varken min säljare eller Hjältevadshus huvudkontor svarar så provar jag här.
Ska beställa tak till garaget nu snart och undrar vilket tak som sitter på huset? Det är väl Benders Palema men är det den obehandlade eller den ytbehandlade?

harry73
Redigerat:
Har tyvärr ej fått någon sådan ännu...
Om man kikar i den tråden du länkar till så ser det ut som den ytbehandlade, dock är ju det 11 år sedan så kan ju ha ändrats..

harry73
Kan det vara denna?
Skärmdump av takpanna Jönåker tegelröd elegant från BAUHAUS hemsida med pris och köpoption.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror att det är Benders Palema iaf..

harry73
Mycket möjligt, men tittar jag på hjältevads hemsida, hittar jag följande pannor:
Tre olika betongtakpannor i färgerna tegelröd, svart och ljusgrå visas från olika vinklar på en produktjämförelsesida.
Skapa konto

Moniers Jönåker pannor har samma färger + några till och använder samma detaljbild
Produktblad visar olika färger på Jönåkerpannor från Monier med betoning på Elegant, Polar och Protector modeller.
Skapa konto

Benders Palema Benderit har också många färger (även en ljusgrå) men deras detaljbilder tar pannan under en annan vinkel.
Översikt av takpannor i varierande färger med en markerad detaljbild av Bender Palema 2-kupig modell.
Skapa konto

Om du vill veta vad jag tror, är det Jönåker Elegant, men jag har haft fel förrut

Jadu du kan säkert ha rätt, har för mig att jag läst Benders Palema nån gång därför jag var så inne på dem men jag kan ha fel också. Fast tittar man längst bak i standard&tillvalskatalogen så finns bender med som samarbetspartner men inte Monier...

harry73
Ja kanske du har rätt, men jag skulle inte lite allt för mycket på beskrivningen. Kan också vara att de tar vad som är billigast för tillfället, och att man därför bara kan välja tre färger som ingår i bådas sortiment.
Skärmdump av en webbsida med text där ordet "leverantörer" är markerat i rött.
Skapa konto

jo så är det nog, bäst vore att få svar av Hjältevadshus men har inte lyckats med det ännu...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.