C
Inte på något av sossarnas lotterier i alla fall. Det är bara dom själv som vinner på det.

• Gilla
  • Wow
olm58 och 2 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Där och då i stunden fick jag en insikt i att man köper inte en lott för att vinna, utan man köper sig
Så sant om man inte är en riktig torrboll som jag för jag köper aldrig lotter. Skälet är att jag är fullständigt övertygad om att jag aldrig vinner, alltså får jag inte ens uppleva den lilla stund av spänning som du upplever som angenämt.

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
C C.Ö skrev:
Inte på något av sossarnas lotterier i alla fall. Det är bara dom själv som vinner på det.
Det var ett märkligt lotteri. Vem köper lotter i ett lotteri där man inte kan vinna? Det finns ju lag på att en viss andel måste gå tillbaks till spelaren, så vad skiljer i detta fall?

Rent allmänt så är det ju alltid lotteriarrangören som vinner mest, oavsett om det är Postkodlotteriet, skolklassen eller lokala idrottsklubben, men några av spelarna vinner också. Intressant att inga spelare alls vinner på S lotterier.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Postkodlotteriet har ibland erbjudanden som är fånigt bra, bara man kommer ihåg att säga upp lotten i tid.

I våras kunde man köpa lotter och få motsvarande värde som presentkort hos coop (man säger med fördel upp lotten direkt efter att man tecknat sig).

I juni var erbjudandet att om man inte vunnit på 3 månader fick man 500kr tillbaka (3*180=540, så nästan pengarna tillbaka - förslagsvis sätter man en påminnelse i kalendern att säga upp efter tredje betalningen).

Nu är erbjudandet halva priset första månaden, men om man säger upp prenumerationen erbjuds man 3 månader till halva priset. Nu har de en vinstandel på 40%, så till skillnad från de två tidigare erbjudandena gör man inte, statistiskt, vinst på att ta erbjudandet. Men betydligt bättre än de flesta andra lotter.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
sysmali
Normalt sett är jag inte konspiratorisk. Tror inte att covidvaccinet innehåller tungmetaller, tror att Oswald sköt Kennedy, jorden är rund och sist men inte mist - tror att människan har satt sina fötter på på månen.

MEN

Jag undrar om allt gick rätt till när en ensam vinnare prickade in den absolut första drömvinsten (lotto).

Varför kanske ni undrar? Jo, dragningen gjordes i Visby och vinnaren kom just från lilla Visby. Jag hatar slumpen😊

https://sv.wikipedia.org/wiki/Drömvinsten

Redigerat:
C
H hapazard skrev:
Postkodlotteriet har ibland erbjudanden som är fånigt bra, bara man kommer ihåg att säga upp lotten i tid.

I våras kunde man köpa lotter och få motsvarande värde som presentkort hos coop (man säger med fördel upp lotten direkt efter att man tecknat sig).

I juni var erbjudandet att om man inte vunnit på 3 månader fick man 500kr tillbaka (3*180=540, så nästan pengarna tillbaka - förslagsvis sätter man en påminnelse i kalendern att säga upp efter tredje betalningen).

Nu är erbjudandet halva priset första månaden, men om man säger upp prenumerationen erbjuds man 3 månader till halva priset. Nu har de en vinstandel på 40%, så till skillnad från de två tidigare erbjudandena gör man inte, statistiskt, vinst på att ta erbjudandet. Men betydligt bättre än de flesta andra lotter.
Postkodlotteriet stöttar Expo. Därför går även dom bort för mig.

• Gilla
rogerkp och 7 till
  • Laddar…
C
H hapazard skrev:

• Gilla
rogerkp och 2 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Jag gillar dem inte heller, så tar bara erbjudanden de går back på 🙃

• Haha
  • Gilla
rogerkp och 4 till
  • Laddar…
F
H hapazard skrev:

…… eller så skiter man helt enkelt i att köpa lotter öht.

F fsn skrev:
…… eller så skiter man helt enkelt i att köpa lotter öht.
Det så klart, men får jag chansen att vara med och spela gratis så varför inte.

Enda sättet att vinna i längden är att inte spela spel där man spelar mot "huset", för de är uppsatta med odds som gör att huset alltid vinner i längden. Ska man spela och vinna så krävs två saker:

* Att det är ett skicklighetsspel där man spelar mot andra spelare.
* Att man är bättre än de andra spelarna.

• Gilla
Nerre och 1 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Enda sättet att vinna i längden är att inte spela spel där man spelar mot "huset", för de är uppsatta med odds som gör att huset alltid vinner i längden. Ska man spela och vinna så krävs två saker:

* Att det är ett skicklighetsspel där man spelar mot andra spelare.
* Att man är bättre än de andra spelarna.
Eller man spelar gratis som mina exempel hos postkodlotteriet.

H hapazard skrev:
Eller man spelar gratis som mina exempel hos postkodlotteriet.
Fast det kan du inte göra i längden, vilket var en av mina grundförutsättningar.

Jag är utbildad Croupier och följden RRRRR är lika sannolikt som RRRRS för kulan har inget minne av de första fyra resultat när den rullar igång den femte gången.
Om bordet är sjysst och jag satsar med en dåres envishet samma summa på pair hela tiden skulle jag vinna/förlora inget, om det inte vore nollan. Den snedvrider chanserna en aning till 18 mot 19 och det det banken tjänar på långa loppet.
Sedan har jag provat ett spel som heter avlönat arbete och uppnått TS's målsättning. Enda risken var att slå sig vid skrivbordet vid hastiga rörelser.

• Gilla
  • Haha
heimlaga och 12 till
  • Laddar…
Räknar du kort kan du få en bra vinstchans på att spela 21. Kommer av att det finns möjlighet att splitta korten. Men det är en väldigt liten procent mot plus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.